КП «Луцьке підприємство електротранспорту» подало адміністративний позов до суду на виконавчий комітет міськради про визнання нечинним та часткове скасування рішення конкурсного комітету з визначення перевізників. Наразі Луцьким міськрайонним судом відкрито провадження у справі, -  інформує «Під прицілом».

Зокрема ЛПЕ просить визнати нечинним та скасувати рішення конкурсного комітету з визначення перевізників м. Луцька по об’єктах №№ 34, 35 (маршрут №9 «Теремнівська -- Дружби Народів»), який за протоколом конкурсного комітету від 17.12.2012 року закріплено за ПрАТ «Луцьке АТП 10701». Окрім цього комунальне підприємство вимагає визнати нечинним та скасувати рішення конкурсного комітету по об’єктах №№ 32, 33, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 (маршрут №№ 4, 15, 9а, 20, 15а, 24, 26, 30) в частині визнання КП «Луцьке підприємство електротранспорту» таким, що не відповідає умовам конкурсів.

Разом з тим, ЛПЕ вимагає укласти з ними договори на ці маршрути.

Справа в тім, виконком розірвав договори з перевізниками, які обслуговували ті маршрути на постійній основі, мотивуючи це тим, що підприємці не виконали нових умов конкурсного комітету. Зокрема перевізників зобов’язували встановити на усі маршрутки GPS-навігатори. Також на їхніх маршрутах повинен був бути задіяним хоча б 1 низькополий автобус, або ж портативний пандус для пасажирів з особливими фізичними можливостями. З огляду на те, що не всі перевізники повстановлювали на своїх автобусах навігатори та не зробили маршрутки доступними виконком прийняв рішення про розірвання договорів.

Таким чином, до оголошення нового конкурсу, на пасажирські перевезення тимчасовим перевізником за цими маршрутами визначили Комунальне підприємство «Луцьке підприємство електротранспорту». Варто наголосити на тому, що члени виконкому добре розуміли, що ЛПЕ не зможе охопити усі маршрути. Більше того, у комунального підприємства фактично не має можливості в забезпечити пасажирські перевезення власним транспортом. Тож, єдиним виходом для ЛПЕ стала можливість взяти автобуси у підприємців в оренду. Таким чином, обслуговувати маршрути лишилися ті ж самі перевізники, з яких ЛПЕ збирає «данину» в розмірі 100-200 гривень в день. Мовляв, «бачте ми вас лишили на маршрутах і дали вам робочі місця». Разом з тим, оскільки ж підприємці не обслуговують маршрути на постійній основі – від них ніхто тепер і не вимагає виконання умов конкурсного комітету. Більше того, вони не поширюються на тимчасових перевізників, яким у даному випадку до оголошення нового конкурсу лишається «Підприємство електротранспорту».

У цьому випадку і до перевізників ніхто не висуває фактичних претензій, і ЛПЕ вигідно отримувати кілька тисяч гривень щодня в якості «подяки» за збережені місця.

Що ж до ПрАТ «Луцьке АТП 10701», то ЛПЕ вочевидь вирішило і його усунути з ринку, заявивши, що перевізник не виконав умов стосовно кількості працівників. Справа в тім, що з 17.12.2012 року АТП обслуговує маршрут №9. Однак під час конкурсу перевізник заявлявся ще на один маршрут, який не виграв через брак балів. За словами ж Вадима Вітинського балів не вистачило через те, що виконком при підрахунку допустив помилку заявивши буцімто на підприємстві немає зазначених у заявці 156 працівників. Наразі ж на підприємстві працює понад 170 осіб. Тож претензії конкурсної комісії на думку керівника були безпідставними. Однак ПрАТ «Луцьке АТП 10701» вирішило не поспішати та не подавати на виконком до суду. Мовляв, «з ними лише наберешся тяганини».

Наразі, коли «Луцьке підприємство електротранспорту» подало до суду позов з вимогою визнати нечинним рішення конкурсного комітету – така потреба взагалі відпала. Зокрема, на суд і так доведеться подавати підтверджуючі документи про кількість працівників, тож суддя в результаті побачить, що порушень не було і ПрАТ «Луцьке АТП 10701» безпідставно позбавили участі в конкурсі на перевезення за маршрутом №32.

Що ж до самого суду, ініційованого Луцьким підприємством електротранспорту до виконавчого комітету міської ради, то вочевидь у комунального підприємства визрів новий план, як монополізувати ринок пасажирських перевезень. Стає очевидним також і те, що окремі перевізники в «фаворитах» влади, натомість декому доведеться піти з ринку. Окрім цього, як не крути, а ЛПЕ рано чи пізно доведеться визнати, що набравшись маршрутів воно лишень продовжило працювати в інтересах окремих перевізників, отримуючи на цьому непогані «відкати».