Днями у Луцьку на маршруті №15-а, який обслуговує за тимчасовим договором Луцьке підприємство електротранспорту, з’явився новенький автобус німецької марки Neoplan. Однак, як виявилось, цей автобус не належить ЛПЕ – його обслуговує приватний перевізник. Про це повідомляє інтернет-видання «Під прицілом».

Зокрема, за тимчасовими договорами на перевезення маршрут №15-а ЦУМ – пр.Молоді – ЦУМ має обслуговувати 8 одиниць техніки. Така ж кількість автобусів обслуговує і маршрут №15. Разом, Луцьке підприємство електротранспорту на ці маршрути має виводити 16 автобусів одночасно. Для цього кілька років тому ЛПЕ за бюджетні кошти закупило 41 новенький автобус, марки «Богдан».

Загалом, ЛПЕ обслуговує окрім маршрутів №№ 15 та 15-а, ще й 9а, 16, 19, 25, 26, 28, 29, 30, 32. Тож відповідно до тимчасових договорів на обслуговування маршрутів необхідно щонайменше 88 одиниць техніки. Наразі ж КП «Луцьке підприємство електротранспорту» має на своєму балансі лише 49 автобусів для міських пасажирських перевезень. Це  23 автобуси марки "Богдан" А069, 25 великих автобусів марки "Богдан" А144 та 1 автобус марки "Богдан" А092.

Таким чином, 25 великогабаритних автобусів пасажиромісткістю 80 осіб, здавалось мало би вистачити для обслуговування найбільш насиченого маршруту 15 та 15-а, адже вони їздять лишень по цьому маршруту. Проте, як розповів Іван Грицанчук – їх не вистачає.

«ЛПЕ обслуговує маршрут 15 і 15-а за тимчасовим договором. Дійсно на маршрут недавно вийшов автобус марки «Неоплан», ми здаємо тільки один у маршруті бо не вистачає своїх. На це є відповідні погодження», - розповів у коментарі інтернет-виданню «Під прицілом» директор КП «Луцьке підприємство електротранспорту» Іван Грицанчук.

Разом з тим, інформацію про те, що обслуговувати маршрут №15-а вийшов приватний перевізник у складі 1 одиниці техніки підтвердив і нинішній начальник управління транспорту та зв’язку Анатолій Миронюк.

«Обслуговує цей маршрут ЛПЕ, але недавно поставили і автобус приватного перевізника. Усе погоджено виконкомом», - підтвердив Анатолій Миронюк.

Зокрема, ще 29 січня цього року виконавчий комітет Луцької міської ради прийняв рішення «Про залучення резервного автобуса на міські автобусні маршрути №15 та №15а» зважаючи на зниження пасажиропотоку в окремі дні тижня (понеділок, субота, неділя),

Автобус NEOPLAN №4009 низькопідлоговий, обладнаний трапом для заїзду інвалідним візком осіб з обмеженими фізичними можливостями. У ньому, як і у решті «п’ятнадцяток» працюють кондуктори, проте квиточків вони чомусь не видають. Та й одна з пасажирок поскаржилась, що в неї не прийняли проїзний квиток.

«Квитків не дають. Каже кондуктор, що вони у водія на зберіганні. Більше того вчора сказали, що у них проїзні не діють, бо це вже приватний маршрут, а проїзні діють лише в маршрутках підприємства електротранспорту. Тож довелось платити. А ще вони дуже незручні. Так, є спуск для візочників і мам з колясками, зате в середині не розвернутись – сходинка на сходинці і проходи дуже вузькі. То як ті корейські «гробики» такі ж незручні», -  розповіла Галина Семенюк.

Проте, ні начальник управління транспорту Анатолій Миронюк, ні директор ЛПЕ Іван Грицанчук не розповіли, яка причина того, що великогабаритних автобусів стало не вистачати для обслуговування маршруту № 15 і 15-а і коли з’явилась потреба залучати приватних перевізників. Разом з тим, лишається невідомо скільки на цьому перевізнику зароблятиме КП «Луцьке підприємство електротранспорту». Та й з огляду на мільйонні борги перед Пенсійним фондом і Луцьким автозаводом «Богдан» є незрозумілою позиція керівництва, яке ладне дати можливість заробляти приватним підприємцям, аніж збирати прибутки з перевезень до свого бюджету для погашення власних.

Відомо, що після укладення тимчасових договорів, у ЛПЕ не вистачило автобусів для обслуговування усіх маршрутів, тож  вони повкладали внутрішні договори і взяли в тих же перевізників маршрутки в оренду. Однак фактично ЛПЕ здавало перевізникам сам маршрут, беручи з підприємців лишень по кількасот гривень плати щодня. Проте, чомусь досі керівництво ЛПЕ не прозвітувалось про обсяг надходжень від приватних перевізників, які орендували маршрути, до бюджету комунального підприємства. Бізнесмени на цьому добряче заробили, а от «Луцькому підприємству електротранспорту» вочевидь звітуватись нема про що…