Сезон морозива у Луцьку розпочато. Власники вуличних торгових точок тільки й встигають рахувати прибутки від продажу. У свою чергу захисники прав споживача застерігають, ласуючи ними, не слід забувати про безпеку свого здоров’я. Кажуть, у Луцьку підприємці користуються байдужістю контролюючих органів та часто-густо порушують правила торгівлі. Зауваження громадських інспекторів щодо зловживань нещодавно перетворились у справжній скандал. На місце навіть довелось викликати правоохоронців. Повідомляє ТРК «Аверс».

Торгові точки з морозивом у Луцьку ростуть, як гриби після дощу. Найбільше їх у центрі міста. Асортимент на кожен смак, аби гроші були. Керівник громадської організації «Захист прав споживачів» Геннадій Кожевніков закликає покупців відноситися до солодких покупок відповідально, адже мова йде про здоров’я, тим більше часто дитяче. Розповідає, кожен споживач перш за все має право знати, що купує.

«По закону вони забов’язані показати, якщо ви вимагаєте - накладну або копію цієї накладної - походження цього морозива. На ньому повинна стояти дата виготовлення, відповідні гарантійні терміни… Тут ви маєте право витребувати цей документ, має бути інформація присутня, має бути - що це за господарюючий суб’єкт торгує і чи взагалі він має право там торгувати», - розповів пан Кожевніков.

Нещодавно увагу одного з громадських інспекторів Тетяни Дацишиної привернула нова точка з морозивом. За словами жінки, здивувало її розташування. Усього півтора метра від дороги та ще менше від смітника. Солодощі ж продають без упаковки - просто на відкритому повітрі.

Інспектор Волинської ГО «Захист прав споживачів» Тетяна Дацишина зауважила: «Питання задаю: Яке морозиво ми купляємо? Є якісь документи на це морозиво? Як споживач. Вона каже: В мене нема ніяких документів… Споживач може попитати будь-який документ точки, чим торгує, яку якість товару. Щоб не потім вже в лікарні виясняти чи з’їв ти морозиво з кишковою паличкою чи ні?».

Натомість, як розповіла інспектор, продавчиня відмовилася щось пояснювати та почала телефонувати своєму шефу. Той в свою чергу, з’явився на місці досить швидко. Щоправда, скаржиться, замість того, аби дослухатись до її зауважень, почав обурюватися, справа навіть дійшла до штурханини.

«Вискочив хазяїн, на відеокамеру зазнято, як він почав мене штиркати. Що ти, каже, прийшла? Із всіх його слів, я тільки зрозуміла дві речі - чого я припхалася, чому я не лежу в психіатрічній клініці і що він син Анатолія Похи... Він сказав, що я тебе построю, ти будеш мати, тебе звільнять з роботи, ти працювати не будеш. - Це просто на мою фразу: Покажіть будь-ласка санітарну книжку», - поділилася подробицями пані Дацишина.

Опонент усе заперечує. Каже, саме інспекторка стала ініціатором скандалу. Мовляв, прийшла, та одразу почала сваритись і погрожувати, що завтра торгової точки з морозивом тут взагалі не буде. Сергій Поха розповів про ситуацію зі свого боку: «Прийшла ця людина до мого продавця, який тут працював і сказала: через сорок хивлин, щоб я вас тут не бачила. Я перевіряючий орган… Прийшли, ні посвідчення не показали, нічого».

Тим більше, переконує, не застосовував до жінки фізичної сили. А щодо правомірності торгівлі - одразу демонструє документи: «Рішення міської ради. Додаток до договору. Договір про встановлення особистого строкового сервітуту. За який я плачу кошти… Ця людина держслужбовець, яка хотіла збити з даної точки гроші. Я так поняв. І коли вона поняла, що тута такого не буде, вона почала придумувати, що хтось до неї застосовував фізичну силу», - констатував директор ТзОВ «Ілман» Сергій Поха.

Щоправда, чи саме у цьому місці має стояти морозиво розібратись тяжко. Та й санітарної книжки продавця підприємець нам так і не показав, хоча й обіцяв. На місце скандалу викликали правоохоронців. Дільничний відібрав пояснення в обох сторін та обіцяв розібратись. У свою чергу ми спробували з’ясувати, чи легко споживачам скористатися своїм законним правом та витребувати у продавців документи на морозиво. На жодній з трьох точок не було куточка споживача.

Продавець морозива пані Євгенія сказала: «На кожній пачці є написане морозиво, а так як таких накладних ми не маємо… Книжка санітарна в мене є. Можу показати… Дуже часто дивляться, коли воно випущено. Зараз старого морозива не хочуть брати».

Продавець морозива Марина Синюк з цього приводу зазначила: «Є в мене все. Можу показати.  Ні, в мене ще ні разу не цікавились. Люди в мене ще ні разу не цікавилися. Якби поцікавились, то по-любому дається накладна і все.. Кожна людина має право знати звідки морозиво, яке морозиво і який термін давності».

А от на скандальній точці продавець була дійсно менш люб’язна. Жінка категорично відмовилась спілкуватись і на камеру і поза нею. Покупцям накладала морозиво без спеціальної форми та рукавиць: «Значить так! Я дзвоню начальніку, пускай он приєзжаєт і с вамі говоріт… Я однозначно вам сказала. Мнє так сказалі і я вам так і говорю».

Генадій Кожевніков таку поведінку прокоментував так: «Це явне порушення - це постійна пилюка, це все осідає, це вихлопи газів… Ми зараз готуємо відповідне звернення до інспекції по захисту прав споживачів і готуємо звернення в департамент міської ради. Там всі дані виписані на цього суб’єкта, хай вони ідуть перевіряють».