Продукцію ДП «Волиньвугілля» до кінця року перевозитиме ТОВ «Юніверсал Карго Транс». Тендер всередині березня цього року організувало Міністерство енергетики та вугільної промисловості, а вже 31 березня 2014 року між ДП «Волиньвугілля» та фірмою-перевізником було укладено договір про перевезення 11 200 вагонів вантажу із Нововолинська до ПАТ «Львівська вугільна компанія», станції Соснівка.
Про це йдеться у бюлетені №28 (874) від 7 квітня 2014 року у «Віснику державних закупівель».
Ціна питання склала 15 680 000 гривень.


Замовником перевезень виступило ДП «Волиньвугілля». Тобто, саме стільки за перевеення вантажу заплатить волинське підприємство.
Фірма-переможець тендеру - одна з шести приватних компаній з організації вантажних залізничних перевезень, які виникли в результаті реформування «Укрзалізниці» на початку 2012 року.
Історію питання тоді досліджував журналіст Володимир Горковенко у своїй публікації на «Економічній правді». Саме тоді за допомогою «каламутних» схем вантажні вагони «Укрзалізниці» відійшли ряду державних підприємств. Однак розпоряджатися ними вони самостіно не могли. Перевезення організовувало таке собі ДП «Український транспортно-логістичний центр». А укладали договори його регіональні представники - шість уже приватних комерційних структур, які «Укрзалізниця» визначила операторами вантажних перевезень.
Зокрема, ТОВ «Рейл Карго Транс» (Київ), ТОВ «Юніверсал Карго Транс» (Львів), ТОВ «Юніон Ком Транс» (Одеса), ТОВ «Юніон Транс Сервіс» (Харков), ТОВ «Карготранс»(Дніпропетровськ), «Транс Систем Лоджистік» (Донецьк) стали реальними надавачами послуг вантажних залізничних перевезень. Хоч «Укрзалізниця» втратила вагоме джерело прибутків на ринку перевезень, у збиток потрапляли замовники їхніх послуг. Усі перевезення та численні додаткові послуги, як-от перегонка вагонів порожняком та ще й послуги експедитора оплачував саме замовник. Альтернативи йому просто не лишили.

Зокрема, свого часу з цією проблемою зверталася «Федерація роботодавців скляної промисловості України»

 

Ще тоді, у 2012, Петро Порошенко, будучи Міністром економічного розвитку, доповідав на засіданні Уряду, що ці шість маленьких фірм-прокладок можуть «з'їсти» півтора мільярда. 

Тож новостворені компанії з логістичних послуг - усі фірми-близнюки з однаковими установчими документами, що відрізняються лише назвами і реквізитами.
Зокрема, нам не вдалося знайти у «Віснику державних закупівель» інформації про конкурента ТОВ «Юніверсал Карго Транс» на тих торгах. Втім, навіть якщо за перевезення для ДП ДП «Волиньвугілля» хтось і змагався, то тільки якась із «сестер» компанії-переможця. Бо окрім них брати участь у подібних торгах просто нікому. Такі випадки, як описано в публікації, траплялися і раніше.
Тепер поглянемо ближче на саму фірму-переможця ТОВ «Юніверсал Карго Транс». Компанія, яка перемогла у тендері на понад 15 мільйонів гривень, у своєму статутному фонді має лишень 5 тисяч гривень. Тобто, не вкладаючи фактично нічого, приватна фірма на рівному місці «підніме» собі мільйони.

Як повідомила у ще одній публікації на сайті LB.ua Тетяна Чорновол, яка теж детально досліджувала цю тему, її єдиним засновником і директором є Валігура Марія Петрівна яка одночасно керує комерційним відділом Львівської дороги «Укрзалізниці». Тобто, як писала автор, тут навіть не витрачаються на зарплату найманому директорові.


Щодо місця, де зареєстрована львівська компанія, то, якщо вірити сервісу maps.yandex.ua, тут навіть слова зайві. Фірма знаходиться у приватному одноповерховому будиночку, якого одразу у хащах навіть розгледіти важко.


У схожих офісах в різних областях України облаштувалися і решта споріднених з цією фірм.
Де ж заховані кінці таємничих операторів перевезень загальнодержавного масштабу. Знов-таки у своїй публікації Тетяна Чорновол їх відшукала на Донеччині. Певну частку в цій бізнес-структурі має Ринат Ахметов, частина стоїть за фірмою, що пов'язана з бізнесом старшого сина Януковича, решта підпадає під сферу впливу так званого донецького «общака».
Мораль цієї історії довго шукати не треба. Зараз вона у всіх на вустах. Україна пережила Майдан, владу в країні оновлено. Ціною сотень загиблих українців важелі впливу в державі перейшли до нової влади.
Чи дійсно перейшли?..