Зважаючи на численні звернення громадян міста щодо роз’яснень з питань повірки квартирних засобів обліку води, сайт мерії поблікує коментарі начальника відділу збуту КП «Луцькводоканал» Цвяка Віктора Миколайовича (на фото). Йдеться на сайті мерії Луцька.

Ось що він говорить з цього приводу:

- Періодична повірка лічильників води для лучан є обов’язковою! Це встановлено Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність». В іншому разі використовувати водомір заборонено!

Також хочу наголосити, що дана процедура здійснюється не за рахунок Водоканалу, а через відшкодування у тарифі на утримання будинків та прибудинкових територій, як це чітко визначено Постановою Кабінету міністрів № 869. Однак У Луцьку вартість повірки приладів обліку води при розрахунку цих тарифів не закладалася. У тарифі на водопостачання витрати на повірку також не передбачені. У зв’язку з цим комунальному підприємству «Луцькводоканал» надано повноваження проводити нарахування за ці послуги та, відповідно до додатку до рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 17.04.2013р. № 230-1 встановлено вартість послуг, що надаються населенню КП «Луцькводоканал» з періодичної повірки засобів обліку води, їх демонтажу та монтажу після повірки.

Вартість послуг, що надаються населенню комунальним підприємством «Луцькводоканал», з періодичної повірки засобів обліку води, їх демонтажу та монтажу після повірки.

 - Як часто потрібно робити повірку лічильників і для чого вона потрібна?

- Перш за все варто відмітити, що вимірювальна техніка, як і будь-який механізм, з часом зношується і починає гірше працювати. Те ж саме відбувається і з лічильниками. І для того щоб упевнитися, що вони забезпечують необхідну точність показань, спеціально уповноважені органи повинні час від часу перевіряти їх і порівнювати дані з показаннями еталонних приладів. Ця процедура і називається повіркою. Думаю, кожен погодиться з тією думкою, що необхідно оплачувати лише за ту кількість води, яку спожив. Повірка лічильників повинна проводитися 1 раз на 4 роки! Однак, слід наголосити, що повірка може бути позачерговою, якщо у споживача виникли сумніви з приводу правильності показів лічильника. Адже бувають випадки, коли, власники лічильників переплачують, лічильник нараховує набагато більше, ніж використано води. Зустрічаються досить часто і лічильники, які протікають. Це дуже небезпечно і може призвести до аварії – затоплення. Також необхідно звернути увагу на лічильник, якщо він почав «запотівати», це сигнал до того, що з приладом не все гаразд і саме час його перевірити, адже наслідком може бути затоплювання нижніх поверхів.

- Якщо причин для позачергової повірки немає, як споживач може дізнатися, коли йому перевіряти лічильник?

- У відділі збуту КП «Луцькводоканал» існує база даних щодо кожного засобу обліку води споживачів, у тому числі дані про дату проведення повірки засобу обліку води.

У випадку, коли міжповірочний інтервал закінчився, підприємство направляє на адресу споживача повідомлення про необхідність здійснення споживачем повірки засобу обліку.

Разом з цим, у кожного лічильника є паспорт, у якому зазначений термін провірки. Купуючи і встановлюючи лічильник у себе вдома, його власник повинен вивчити документи і у визначений термін проводити перевірку. У разі необхідності Ви оформляєте заяву з проханням здійснити повірку засобу обліку води.

- Як повинна чинити людина, яка вирішила перевірити свій лічильник або отримала відповідне повідомлення з Водоканалу?

В першу чергу слід зателефонувати до відділу збуту підприємства (тел. 28-40-40, 28-40-48) і зробити заявку на зняття показників лічильників перед повіркою. Після цього до Вас має прийти контролер підприємства і зняти пломбу та показники лічильника. Далі можна знімати водомір та віддавати на повірку. Зробити це можна у повірочній лабораторії КП «Луцькводоканал», що знаходиться за адресою м. Луцьк, вул. Січова, 16 (тел. 25-50-02). Протягом місяця фахівці Водоканалу здійснюють увесь комплекс робіт і встановлюють лічильник на місце.

Варто зазначити, що спеціалісти повірочної лабораторії КП «Луцькводоканал» уповноважені одночасно знімати накладені на лічильник пломби без попереднього візиту контролера підприємства.

Щодо зняття лічильника на повірку, Споживач також може звернутися до іншої установи, яка має дозвіл (ліцензію) на виконання даних робіт.

Після проведення повірки та встановлення лічильника, необхідно в найкоротші терміни викликати представника «Луцькводоканал» за тел. 28-40-40, 28-40-48 для опломбування лічильника та складання відповідного акта. Зволікання із опломбуванням лічильника після повірки може призвести до непорозумінь в подальших розрахунках.

- Як здійснюється нарахування за термін відсутності лічильника?

- Відповідно до пункту 15 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води..»,- періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.

- І наостанок, скажіть, будь-ласка, то хто ж все таки повинен платити за повірку лічильників?

Платити за повірку лічильників повинен той, на чиєму балансі вони знаходяться і хто є їхнім власником. Тому сплачувати за повірку квартирних лічильників мають власники самих квартир. Дуже часто просто виривається із статті 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" речення: "Періодична повірка, обслуговування та ремонт засобів вимірювальної техніки здійснюється за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання”. Цей пункт помилково трактується окремими громадянами - як посилання на безоплатне виконання відповідної послуги, при цьому вони опускають та ігнорують попереднє речення, твердження про те, що порядок подання фізичними особами на періодичну повірку та оплату за роботи - встановлюється Кабінетом Міністрів України. І цей порядок визначено у постанові КМУ від 20.05.2009 року №529, ПКМУ №869 від 01.06. 2011 року, в роз`ясненні профільного Міністерства, про що я вже говорив.

Крім того статтею 46 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" встановлено, що фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов`язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах повірки засобів вимірювальної техніки, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, зазначеним Законом не передбачено звільнення споживачів - фізичних осіб, які є власниками квартирних засобів обліку, від оплати робіт (послуг), пов`язаних з повіркою цих приладів. Відповідно до статті 322 Цивільного кодексу України, власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або Законом.

Таким чином, квартирні прилади обліку води є власністю абонентів-споживачів, а не підприємства, а тому періодична повірка лічильників має здійснюватись за рахунок власників.