У державному комунальному підприємстві «Луцьктепло» неправомірно нараховували плату за спожиту теплову енергію та гарячу воду. Територіальне відділення Антимонопольного комітету оштрафувало установу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції. На підприємство, яке має мільйонні борги, наклали ще 15 тисяч штрафу. Комунальники узялись оскаржувати такі дії у суді. Інформує ТРК «Аверс».

Лучанам нараховували плату за гарячу воду та опалення без врахування показників квартирних лічильників. Натомість здійснили розрахунок за нормативами, затвердженими Луцькрадою, тобто, на кожного зареєстрованого члена квартири по 3,6 метра кубічних води щомісяця. Такі дії відповідний орган кваліфікував як зловживання монопольним становищем.

Представник відповідача, в.о. голови Волинського територіального відділення Антимонопольного комітету України Сергій Луговий  зазначив:

«Ви, зловживаючи своїм монопольним становищем, порушили права споживача, усередненого споживача, який має прилад обліку, який після повірки підтверджено, що він дійсно справний платить по нормативу, а сособливо це добросовісний споживач».
 
«Луцьктепло» у суді вимагає визнати рішення Антимонопольного про штраф та порушення законодавства не дійсним. Мовляв, коли робили перерахунок, то діяли в рамках закону. 

Представник позивача В’ячеслав Наумчук з цього приводу відповів:

ДКП «Луцьктепло», яке надає послуги з централізованого постачання гарячої води, не може нараховувати плату за показником квартирного лічильника, який не пройшов чергову метрологічну повірку… Лічильники, це про КВ 1,5 йде мова, вони через кожні чотири роки підлягають повірці».
 
У свою чергу в Антимонопольному комітеті впевненні: про повірку лічильників своїх споживачів мало б якраз подбати «Луцьктепло». Це саме встановив і суд. 

Сергій Луговий: «Закон про метрологічну діяльність і ваш договір, стаття 28, є ідентичними - повірка проводиться за ваш рахунок».

Суддя Світлана Філатова: «Саме на Вас відповідно договору покладено обов’язок контролювати і відповідно проводити перевірку».
 
Юрист «Луцьктепла» запевняє: коштів на повірку лічильника в підприємства немає. Вони не закладені в тарифі. А договір укладений між підприємством та споживачами ні до чого не забов’язує. Він, мовляв, складається із суцільних невідповідностей. 

Представник позивача В’ячеслав Наумчук: «Тим договором також покладено багато інших обов’язків, які в принципі не передбачені не статутом «Луцьктепло» і не є в компетенції «Луцьктепло». За цим договором виконавець робіт має утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їхнє технічне облслуговування та ремонт. Ну ДКП «Луцьктепло» не здійснює в будинку утримання внутрішньобудинкових мереж».

Представники Антимонопольного, у свою чергу, розповідають про заяви споживачів, права яких порушено. Мовляв, лучанам робили перерахунок без їхнього відома та заднім числом виписували відповідні попередження.

Представник відповідача, начальник відділу досліджень та розслідувань Волинського територіального відділення Антимонопольного комітету України Оксана Лесів розповіла: «Їй ще з червня провели нарахування, повідомивши їй тільки через чотири місяця про те, що треба провести повірку лічильника».

Представник позивача В’ячеслав Наумчук: «В законі чи підзаконному акті не передбачено обов’язку завчасно повідомляти споживача про необхідність проведення чергової повірки лічильника. Тим більше шляхом направленя йому листів».

Після майже двогодинних суперечок у судовій залі суддя врешті винесла ухвалу.

Суддя Світлана Філатова: «У позові про визнання недійсним та скасування пункту 2, 3, 4 рішення Волинського обласнсого територіального відділення Антимонопольного комітету відмовити». 

Якщо «Луцьктепло» не оскаржить цього рішення суду, то буде забов’язане сплатити штраф - 15 тисяч гривень та перерахувати плату за гарячу воду та опалення споживачам, які звернуться до них із відповідною заявою. До слова, питання повірки квартирних лічильників уже врегульоване на державному рівні. Національна комісія включила цю послугу в тариф. Тобто, з 1-го липня «Луцьктепло» забов’язане безоплатно повіряти лічильники. Як стверджують, в теплогенеруючій компанії це в першу чергу в інтересах споживача. Є багато випадків, коли неповірений лічильник рахує більше води та тепла, ніж реально споживають.