Достатньо лише кількох дощових днів і як свідчить статистика Державтоінспекції, кількість ДТП зростає щонайменше вдвічі. Так, якщо влітку дороги щодоби забирають життя 5-7 українців, то зараз у ДТП щодня гине по 10-12 осіб, а ще близько 100 осіб отримують серйозні травми. Про це повідомляє прес-служба УДАІ УМВС України у Волинській області.
Головних причин такої аварійності дві. Перша - це неуважність водіїв та грубі порушення правил дорожнього руху, а друга - складні погодні умови. Перепади температури, висока вологість повітря, скорочення світлового дня, а дорога разом із пониженням температури почне невдовзі підмерзати.
Додає проблем і листопад - листя, яке зараз щедро покриває дороги, потрапляючи під колеса, може призвести до заносу та збільшує гальмівний шлях. У таких умовах будь-яка, навіть невелика помилка водія може закінчитися трагічно.
Ще одне часте ДТП восени - наїзд на пішохода. Через погану видимість водії часто не бачать людину, яка переходить дорогу, або реагують на неї занадто пізно. Нерідко пішоходи недооцінюють небезпеку, перебігаючи дорогу перед самим носом автомобіля, а водій у шоці тисне на педаль гальма й не встигає вчасно зупинитися.
Радимо дотримуватися особливої обережності під час проїзду через калюжі. Адже є ризик утратити контроль над автомобілем через виникнення такого явища, як аквапланування (між колесом і дорогою виникає шар води, що відокремлює авто від дорожньої поверхні).
Практика показує, що особливо високий ризик утрати контролю виникає в тому випадку, якщо на швидкості 70-80 км/год. в'їхати однією віссю у велику калюжу (що вона глибша, то вищий ризик аквапланування). Найпростіший спосіб запобігти акваплануванню - скинути швидкість перед водяною перешкодою.
Якщо автомобіль задньопривідний, то можна плавно пригальмовувати (різке гальмування може спровокувати занос), а на передньопривідному гальмування може ускладнити ситуацію - призвести до миттєвого блокування коліс.
Але краще уникати глибоких калюж узагалі. Річ у тому, що крім аквапланування, є небезпека отримати гідроудар, або провалитися в невидиму крізь воду яму.
За статистикою, 80% аварій, які сталися під час дощу або в тумані вночі (в умовах обмеженої видимості) становлять зіткнення з попереднім автомобілем.
Цікаво, що найчастіше водії сумлінно намагаються витримувати безпечну відстань між машинами, не здогадуючись про те, що людському оку всі предмети крізь водяну пару й краплі видаються приблизно удвічі віддаленішими, ніж насправді!
Додамо, що водяна пара не тільки погіршує видимість, а й змінює забарвлення майже всіх кольорів предметів (крім червоного). Так, жовтий колір стає червонуватим, а зелений - жовтуватим. У зв'язку з цим на світлофорі будьте обережнішими.
У тумані часто виникає ситуація, коли фари не допомагають - вам нічого не видно, як не видно й вас. Хороший спосіб - увімкнути аварійку: блимання помаранчевих вогнів видно дуже добре, навіть якщо туман дуже густий!
Різкий поворот на слизькому покритті, найімовірніше, закінчиться у кюветі.
Тому перед входом у поворот треба зменшити швидкість, переключитися на знижену передачу й уже потім, на виході, плавно натиснути на педаль газу з одночасним вирівнюванням керма.