За оцінками туристичного порталу GoEuro, квитки на українські потяги, автобуси та літаки – одні з найдешевших у світі. Щоправда, така дешевизна пересування відображається і на якості послуг. Журналісти «Дістало!» дізналися, чому в Україні досі немає альтернативи залізничному транспорту. Пишуть Факти

Вагони-люкс, в яких всю ніч горить світло, вкриті шарами пилу купе без розеток, плацкартні вагони, про запахи в яких ходять легенди… Хіба вартує такий сервіс від 200 до 700 гривен за поїздку? Наприклад, у багатій на гроші й туристів Італії за 500 гривень можна домчати першим класом з Мілану до Венеції. Та й часто в Європі подорожувати літаком виходить дешевше, ніж залізницею. За вартість прямого рейсу з Києва до Барселони – влітку це близько чотирьох тисяч гривень – можна влаштувати цілий євро-тур: Дістатися автобусом до Будапешта, прогуляти цілий день містом, ввечері завітати до словацької Братислави, після цього відправитись нічним потягом до Кракова, а потім ще й полетіти бюджетним рейсом – гривень за 700 – з польського Катовіце до сонячної Барселони. Українським пасажирам залишається лише заздрити і сподіватися, на таке щастя через кілька десятків років. Подешевшати внутрішні авіаквитки можуть, якщо на український ринок вийдуть європейські бюджетні авіакомпанії, які постійно продають доступні акційні послуги. Та поки в Україні правлять бал і деруть три шкури з пасажирів місцеві монополісти. У них літаки старенькі і сервіс на борту аж ніяк не тягне на ту ціну, за яку правлять квиток. Група «Приват» Ігоря Коломойського та МАУ контролюють левову частку усіх перевезень, а чим менше на ринку перевізників – тим дорожчі квитки. Але в Державіаслужбі вважають, що дешеві авіакомпанії в наших умовах збанкротують, бо ж уся проблема не у вартості високих аеропортових зборів, а в ціні… бутербродів, які в літаках чомусь зовсім не хочуть купувати. Тому, за логікою чиновника, український турист та копчена курка мають подорожувати дорожче за європейців. Далі – більше. Керосин в Україні дорожчий, ніж у Європі - ще б пак, адже доведеться посунути із цього ринку всемогутній «Приват», який і тут заправляє балом. Тому обтічні формулювання замінюють конкретні висновки. - Лоукостам цікавий український ринок, - переконаний експерт з транспортних питань Олександр Кава. - І свідчення цього - скільки торік вийшло на наш ринок. Кожен шостий пасажир прилетів або відлетів з України бюджетними авіалініями. Тому цей ринок цікавий. Маленька Молдова півтора роки тому відкрила для компаній з Європи свій невеликий авіаринок і вже пожинає плоди – авіаквитки здешевіли на 30-35 %, а потік пасажирів виріс на 9 %. Експерт з Молдови Леонід Літра переконаний: українські чиновники мають створити максимально зручні умови для авіакомпаній, а конкуренція покаже, чия модель бізнесу виживе. Та доки умов для конкуренції нема, політ з Києва до Одеси, який триває лише годину, в найближчу суботу обійдеться навіть дорожче за квиток до Лондона, до якого летіти аж три з половиною години. Поки в Державіаслужбі України будуть підбирати відмовки й виправдання, українські пасажири так і залишатимуться в прольоті. Руслан Тарасов, «Дістало!»

ВІДЕО МОЖНА ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ