«Укрзалізниця» планує електрифікувати 838 км залізничних колій. Першими в черзі на забезпечення електроенергією стоять економічно вигідні для України напрямки серед них і гілка «Ковель-Ізов».

«Укрзалізниця» (УЗ) має намір електрифікувати гілку Ковель-Ізов у Волинській області, яка виходить до ширококолійної ж/д магістралі Польщі (LHS, Linia Hutnicza Szerokotorowa).

Про це в інтерв'ю ЦТС повідомив заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, який курирує реформи в залізничному секторі, - інформує «Центр транспортних стратегій».

За його словами, від прикордонного з Ізовом міста Хрубешув в глиб Польщі йде залізниця з шириною колії 1520 мм, яка є найдовшою - близько 400 кілометрів - гілкою радянського стандарту в Європі, досягаючи польського міста Катовіце.

«На LHS, протяжність якої менше 2% мережі польських залізниць, припадає понад 9% їх вантажообігу. Перехід на електротягу дасть нам можливість підвищити швидкість вантажних поїздів на українській частині цього коридору. Зараз вони втрачають по 3-4 години на станції Ковель через зміну електровоза на тепловоз і переформування складів для зменшення їх ваги. Після реалізації проекту можна буде відправляти поїзди без зупинки до прикордонній станції Ізов. Якщо ж польська сторона захоче електрифікувати свої шляхи до Хрубешува, то тоді ми зможемо виставляти наші склади українськими електровозами до цієї станції», - зазначив заступник міністра.

Кава додав, що для поляків це може бути цікавим досвідом, так як їх залізниці працюють на постійному струмі з напругою 3000 В, а на ділянці Ізов-Хрубешув, у разі його електрифікації, локомотиви будуть їздити на змінному струмі з напругою 25 000 В.

Як раніше повідомляла прес-служба Мінінфраструктури, електрифікація напрямку Ковель-Ізов попередньо запланована на 2016 рік. Експлуатаційна довжина гілки становить 81 кілометр, окупність проекту - 2,2 року. За розрахунками, підвищення пропускної спроможності на даній ділянці після реалізації проекту зросте на 30%, а економічна ефективність складе 227 млн гривень на рік.