У період з 27 лютого по 2 березня ціни на деяких, переважно регіональних, мережах АЗС знизилися. Про це OilNews повідомили в «Консалтинговій групі А-95».

Серед великих мереж, що пішли на зниження, Sun Oil, «Маркет» та «Паралель». Так само знизили ціни ряд регіональних мереж, в т.ч. дніпропетровський «Нефтек», Полтава-харківська «Татнефть», рівненський «Олас», волинська Avetra та ін.

Зниження в середньому склало 0,50-1,00 грн / л. У той ж час ряд операторів ринку скорегували ціни на підвищення. Серед них столична KLO, миколаївська «Кворум», міжрегіональна мережа «Народна».

Ці зміни призвели до деякого зниження середніх роздрібних цін. Бензин А-92 (26,61 грн / л) і А-95 (27,12 грн / л) подешевшали на 0,06 грн / л. ДТ (27,18 грн / л) і преміальні марки «п'ятого» (27,93 грн / л) відступили на 0,05 грн / л.

Читайте також: Нацбанк зміцнив гривню. Курс валют на 2 березня

26 лютого ціни на дизель в великому опті знизилися на 2500 грн / т. 27 лютого залізничні партії бензинів також подешевшали за добу на 1200-1500 грн / т.

Відзначимо, що за лютий бензин А-95 в середньому подорожчав більш ніж на 10 грн / л грн до 27,18 грн / л.

Аналітики паливного ринку обіцяють: як тільки ситуація з курсом проясниться, нафтопродукти подешевшають на 2-3 грн/л за рахунок того, що з ціни піде «ризикова складова». «В останні дні лютого не було реальних торгів на міжбанку, тому трейдерам складно зрозуміти, яким є курс долара, за який вони закуповують паливо за кордоном (більше 80% його імпортується. – Авт.). Топ-менеджери перестрахувалися, щоб не залишитися у збитках, і підвищували ціну слідом за курсом», – роз'яснив журналістам UkrMedia директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Також він нагадав, що сьогодні, з урахуванням нового податку 5% на роздрібний продаж, ціна літра А-95 «на пістолеті» становить 90 центів. Тобто, якщо долар коштує 32 грн, літр бензину повинен бути 28,8 грн.

Директор енергопроектів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев говорить, що зниженню цін заважають ще й введені тиждень тому НБУ обмеження по оплаті – сума контракту на імпорт понад $50 тис. повинна затверджуватися Нацбанком. «$50 тис. – ціна однієї 120-тонної цистерни бензину в опті, а поставляють його ешелонами. Тому доводиться оформляти не один, а 40-50 контрактів на кожну цистерну окремо, що викликає затримки на всіх етапах – від підписання договорів до термінів проплат і розмитнення», – говорить Рябцев.

Але, за його словами, Кабмін вже зрозумів проблеми трейдерів: днями вперше відбулася зустріч міністра економіки Айвараса Абромавічуса з представниками найбільших постачальників палива та експертами паливного ринку, за підсумками якої протягом двох тижнів будуть вироблені взаємоприйнятні «правила гри» для імпортерів.