Справа по банкрутству ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД вже давно стоїть у людей на слуху. Історія досить схожа, що й у випадку з ТзОВ «Каскад-Продакшн», які в принципі належать одним і тим же людям – братам Алєксандровим. Зокрема, колись потужне підприємство-виробник лактози і казеїну в певний час вирішила відкрити дочірню транспортну фірму. І набравшись боргів, власники, вочевидь, вирішили не розраховуватись, а попросту обанкрутити фірму. Щоправда, діяльність свою вони так і не припинили до сьогодні.

Про перипетії з відкриття процедури банкрутства ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД кореспонденти інтернет-видання «Під прицілом» вже неодноразово писали. Та днями на підприємстві вирішили провести збори кредиторів, які вилились у небувалий скандал. Справа в тім, що після Геннадія Кравчука та Руслана Пурія, 2 лютого 2015 року суд призначив третього арбітражного керуючого – Валерія Григор’єва. За кілька місяців він взяв справу в свої руки і заходився збирати усі документи на майно підприємства-банкрута. За останніми підрахунками, затвердженими в реєстрі вимог кредиторів загальна сума заборгованості ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД сягнула 677 мільйонів гривень. Найцікавіше те, що левову частку підприємство заборгувало ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» - понад 447 мільйонів гривень. Та до нього ми повернемось пізніше. Окрім усього – значну суму фірма заборгувала АТ «Сканія-Кредит АБ» - понад 3 мільйони, «Каскад-Продакшн» – 34,8 млн. грн. «Лідський молочно-консервний завод» – 2,2 млн. грн., «Слуцький сироробний комбінат» - 2 млн. грн., ПАТ «Банк Форум» - 1,1 мільйона гривень та іншим. Разом з тим, керівництво ТзОВ «Каскад-Транспорт» не зовсім совісно повелось і зі своїми працівниками, які роками трудились на підприємстві. Коли почались проблеми – низку працівників звільнили, а хтось через скуртний фінансовий стан підприємства – пішов сам. В результаті ТзОВ «Каскад-Транспорт» заборгувало своїм працівникам понад 1 мільйон 165 тисяч гривень невиплаченої заробітної плати.

Тож коли за справу взявся ліквідатор Валерій Григор’єв – він в першу чергу повинен був розрахуватись з ними. Однак значною мірою звести всі суми і звірити документацію виявилось досить складно – навіть попередньому ліквідатору Руслану Пурію не було передано ані бухгалтерської звітності, ані печаток, ані будь-яких цінностей підприємства-банкрута. Новопризначений ліквідатор також вирішив витребувати їх у колишнього керівництва, та надіслав їм відповідні листи з вимогою. Щоправда, ніхто йому так і не відповів та жодної документації за попередні роки не було передано.

«Елементарно – звертається людина, яка йде на пенсію по вислузі років і їй треба довідку до прикладу за 2007-й рік. Вони не передали жодної документації і жодного підтвердження тому що ця людина там працювала, немає. В архівах відповідно теж, оскільки документацію туди так і не передавалась. Як бути цій людині?», - не розуміє Валерій Григор’єв.

Таким чином ліквідатор взявся по новому колу з’ясовувати чи є на балансі ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД якесь майно, аби віддати його під реалізацію та розрахуватись хоча б з боргами першої та другої черги. Отож він подав запити до низки державних установ, в яких обліковується майно підприємств, з проханням надати інформацію про землю, нерухоме майно чи транспортні засоби, які зареєстровані за цим підприємством. В результаті, реєстраційна служба та держкомзем повідомили, що на балансі ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД не зареєстровано жодного цінного майна. В той же час, у Державтоінспекції відповіли, що в дійсності за підприємством числяться транспортні засоби… і не кілька, а понад сотня.

Зокрема, більшість – це вантажівки, якими возили казеїни, однак є і кілька автомобілів представницького класу - Nissan X-Trail, Toyota Land Cruiser (2008 та 2004 р.в. ) й інші. Та ними, як свідчать працівники, роз’їжджає керівництво – брати Алєксандрови.

 

Загалом, як виявилось – підприємство працююче і на територію активно в’їжджають та виїжджають завантажені фури. Це також свідчить і про те, що власники попри банкрутства і «Каскад-Транспорт» і «Каскад-Продакшгн» ведуть незаконну діяльність. Разом з тим – вони не поспішають віддавати майно Валерію Григор’єву для завершення ліквідаційної процедури. Що ж до автомобілів, то за словами колишніх працівників підприємства, є низка транспортних засобів, які лишаються існувати тільки на папері. Кілька фур знищені в результаті ДТП і пожежі, а від деяких через багаторічне використання лишились одні лише старі «скелети». Та, попри усе, є майже сотня різних транспортних засобів, які існують в природі, лишаються на балансі ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД і навіть – продовжують незаконно працювати.

 

 

Таким чином ліквідатор попросив колишніх працівників підприємства допомогти йому з’ясувати місцезнаходження цих вантажівок і решти автівок, аби вилучити їх в законному порядку і передати під реалізацію задля отримання коштів для розрахунку з боргами.

«Це все в рамках закону, і це не є крадіжка. Я вас прошу повідомляти мені про місце знаходження цих транспортних засобів, кому що-небудь відомо. Ми їх в законному порядку вилучаємо, ставимо на окремий майданчик під охорону і виставляємо під реалізацію ті, які не знаходяться під заставою. Саме з виручених коштів вам буде виплачено заборгованість по заробітній платі», - звернувся до колишніх працівників підприємства під час зустрічі ліквідатор Валерій Григор’єв.

Самі ж колишні працівники, які роками чекають своєї зарплатні – таку ідею підтримали і обіцяли всіляко сприяти цьому. Загалом, це ті ж водії, охоронці та вантажники, які роками працювали на підприємстві і в певний момент стали не потрібні керівництву. Комусь «забули» заплатити зарплату за пів року, комусь - за кілька місяців.

«Я взагалі не розумію, мені боргували 27 тисяч гривень зарплати, потім десь згоріло – стало 21… Десь зникають суми, хоча я досі так нічого й не отримав і вже скільки років не працюю, та все одно чекаю. Я ж їх заробив – то чого я маю їм дарувати. Вони ж нас ні за що не рахують», - повідомив колишній водій вантажівки Василь К.

Таким чином ліквідатор Валерій Григор’єв вирішив усіма можливими способами організувати та провести збори кредиторів ТзОВ «Каскад-Транспорт» на місці розташування підприємства, як того і вимагає закон. В результаті, на збори, які відбулись 28 травня, з майже 140 кредиторів, в тому числі серед яких є колишні працівники, змогли прийти лише два десятки. Також до приміщення на Єршова, 3 прибули представник банку «Форум» і керівник філії АТ «Укрексімбанк» Костянтин Скрипка. І напевно, збори кредиторів відбулись би спокійно, аж тут до приміщення прибув представник ТзОВ «Каскад-Продакшн» - рівненський адвокат Ігор Запорожець зі своїм помічником, який представляв інтереси сестринської фірми – «Волинь-Продакшн». І тут почалось найцікавіше.

 

Коли ліквідатор Валерій Григор’єв разом з кредиторами вирішив зайти на підприємство, аби в законному порядку провести збори – Ігор Запорожець заблокував вхід. Він почав вести себе як господар і всілякими способами намагався заборонити доступ кредиторам до адміністративного приміщення, перекриваючи двері. Ігор Запорожець почав по хамськи закривати роти колишнім працівникам, нецензурно висловлюючись у їхній бік. Ба більше – в один з моментів назвав людей «колхозом», який не пустить на збори кредиторів і закрив перед носом одного з водіїв двері. Люди не витримали такого безчинства і силоміць вирвали двері та увірвались на прохідну.

Понад пів години Ігор Запорожець намагався блокувати їм вхід до адмінприміщення і навіть вимагав у охоронців викликати міліцію. Та, попри сутичку, їм вдалось домовитись. Спочатку адвокат ТзОВ «Каскад-Продакшн» заявляв, що зі сторони «колхозу» ( саме так він називав колишніх працівників ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД, яким заборгували більше 1,1 млн.грн) у зборах може взяти участь лише 1-2 представники. Та люди настояли, що мають бути всі присутні. Опісля Ігор Запорожець заявив, що пустить лише після реєстрації і виключно при пред’явленні посвідчень особи. Більше того, він заборонив представникам ЗМІ бути слухачами на зборах при тому, що це не заборонено законом. Однак, обуренню кредиторів на таке хамство не було меж і вони силою увійшли в приміщення.

«Він на словах представляє інтереси одного з кредиторів, якому також «Каскад-Транспорт» заборгувало гроші, як і нам. Він повинен був би бути з нами в одній лодці, а тут виходить що він сам перешкоджає проведенню зборів. Видно що він зацікавлений в тому, аби ці збори не відбулись. Цей Запорожець, видно, грає на іншу сторону і це йому вигідно», - заявив колишній працівник підприємства Павло.

Не менш здивувало присутніх і те, що першим до приміщення безперешкодно зайшов представник «Укрексімбанку», якому до конференц-зали навіть принесли каву. За словами самого Костянтина Скрипки, він некомфортно себе почував на вулиці через погані погодні умови. Та разом з тим, саме найбільший кредитор, як це не дивно, в подальшому настояв на тому, аби зі зборів виставили представників ЗМІ. Щоправда, своє рішення він нічим не аргументував і лише повторно настояв, аби журналістів витурили за двері.

Зайшовши до конференц-зали, кредитори спільно з ліквідатором намагались почати збори, та Ігор Запорожець продовжив провокувати присутніх на суперечку. Хтось із присутніх екс-працівників висловив припущення, що саме він є провокатором, який зацікавлений в тому, аби збори не відбулись. Тож ліквідатор Валерій Григор’єв попросив пред’явити його доручення, на якій підставі та чиї інтереси представляє цей адвокат і на яких правах він перешкоджав кредиторам у доступі до приміщення. Ігор Запорожець пред’явив доручення, згідно якого він уповноважений представляти інтереси ТзОВ «Каскад-Продакшн». Однак, як виявилось, що окрім усього іншого в документі не прописано, що він може представляти це підприємство саме на зборах кредиторів.

 

Він довго сперечався з присутніми і навіть почав махати червоною хустинкою, доводячи всім що він не комуніст, а палкий фанат регіону.

«Я ж на вашій стороні. Я хочу об’єднати людей. Це оцей ліквідатор зацікавлений в тому, аби ці збори не провелись. А я на вашій стороні. Я сам родом з села Дерно Волинської області, а ця хустинка – це не комуністичний галстук, а прапор Волині з прапорцем України», - намагався виправдатись ігор Запорожець

Попри це, присутні у залі настояли на тому, щоб саме Ігоря Запорожця було видалено зі зборів.

На це він висловив ліквідатору Валерію Григор’єву погрозу, мовляв буде писати на нього скарги і йтиме в суд з вимогою про зміну ліквідатора у справі по банкрутству ТзОВ «Каскад Транспорт» ЛТД.

«Прошу присутніх журналістів так і написати – мене видалили зі зборів кредиторів незаконно», - заявив при виході Ігор Запорожець.

По тому збори кредиторів все ж таки відбулись, адже вдалось зібрати загалом 379 тисяч голосів, що вистачило для кворуму і дозволило розпочати збори. за наслідками проведених зборів було вирішено затвердити кількісний склад комітету кредиторів у складі: АТ «Укрексімбанк» (яке має найбільше голосів), «Банк Форум», працівників «Каскад-Продакшн» та ВКФ «Волинь-Продакшн».

Попри усі скандали та силовий прорив кредиторам таки вдалось провести збори і вирішити основне питання порядку денного. Разом з тим, багатьом стало зрозуміло, чиї насправді інтереси відстоює Ігор Запорожець. В той час, будучи представником одного з кредиторів, який мав би бути зацікавлений в завершенні процедури ліквідації, він, вочевидь, намагається усілякими способами перешкодити виведенню залишків цінностей та майна ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД і грає на інший фронт. Також багато сумнівів викликала поведінка керуючого філією АТ «Укрексімбанк», який. вочевидь, був добре підготовлений до того, що на підприємстві можливий силовий прорив. Будучи найбільшим кредитором, він мав би навпаки настоювати на вилученні майна та документації і всілякими способами сприяти завершенню процедури банкрутства та ліквідації, аби отримати хоч якісь кошти. Варто також зауважити, що «Укрексімбанк» - це банк з державною часткою і в результаті – саме державні мільйони «осіли» в кишенях керівництва ТзОВ «Каскад-Транспорт» ЛТД. Досить дивним виглядає і той факт, що кредитні лінії, які постійно відкривав і збільшував цей банк – нічим не були підкріплені матеріально. Себто власники фірми беручи мільйонні кредити – нічого не закладали в заставу. І це в той час, коли під будь-яку банківську позичку повинні надаватись відповідні гарантії її повернення – Ігорю Александрову давали їх за «просто так». Тож, «викачавши» понад 400 мільйонів гривень з державного банку, вони тепер вирішили збанкрутити своє підприємство і не повертати борги ані банкам, ані партнерам та працівникам.

Та це не стає дивним коли пригадати той факт, що до фірм з групи «Каскад» має певну причетність депутат облради і кандидат у нардепи на минулих виборах Борис Загрева. Про це кореспонденти інтернет-видання «Під прицілом» вже писали у матеріалі «КАНДИДАТСЬКИЙ ЗАБІГ – 2014: Хто є хто на виборчому окрузі №22» (Загрева Борис Юхимович.)

Саме він свого часу працював головою Луцького представництва АТ «Укрексімбанк» і, вочевидь, непогано сприяв розвитку бізнесу своїх бізнес-товаришів – братів Александрових. До слова, саме з Ігорем Алексанровим Борис Загрева відкрив компанію «Бекор». Також, в окремих колах ходять чутки, що саме він є неофіційним співвласником усіх фірм з групи «Каскад» і йому неодноразово приписували відстоювання інтересів цих бізнес-структур.

Попри усі питання з банкрутствами власники підприємств вирішили не припиняти свою діяльність і на сьогодні продовжують активно займатись транспортуванням казеїну. Щоправда, багато білоруських виробників вже відмовились працювати з такими сумнівними бізнесменами. Як нам вдалось з’ясувати, у наших північних сусідів є низка виробників, які дорого поплатились за таку співпрацю з фірмами «Каскад». Окрім Лідського та Слуцького молоковиробників, перед якими лишились мільйонні борги, «Каскад-Транспорт» ЛТД співпрацювало ще з кількома підприємствами. Принцип роботи простий – «Каскад» задешево закуповували казеїн та іншу молокопереробну продукцію у білоруських виробників і втридорога продавали її на Європу. Однак, отримуючи мільйонні прибутки лише на транспортуванні, власники «Каскаду» подекуди забували розраховуватись з білоруськими виробниками. Через це багато керівників тих підприємств отримували від керівництва держави «на горіхи» через недоотримані бюджетом кошти. Подейкують, що на окремих директорів молокопідприємств навіть відкриті кримінальні справи. Та українських бізнесменів це мало хвилювало. Разом з тим, їх також не надто турбують проблеми своїх же працівників, які трудились на базі «Каскад-Транспорт» у місті Вознесенську на Миколаївщині. За словами колишніх водіїв, саме там по сьогодні знаходиться значна частина техніки, і багато працівників, перед якими існує заборгованість по заробітній платі – саме звідти. Однак, через певні обставини вони не мали змоги приїхати на збори кредиторів до Луцька.

В результаті вчорашніх подій стає зрозуміло, що представник ТзОВ «Каскад-Продакшн» Ігор Запорожець аж ніяк не зацікавлений в завершені процедури ліквідації транспортної компанії а, навпаки, усілякими способами намагається затягнути процес розрахунку з кредиторами. Як свідчить практика, здебільшого власники навмисне затягують процедури, аби потім задешево повикуповувати своє ж майно на підставні фірми. В наслідку – колись потужні підприємства ліквідують з мільйонними боргами, а кредитори, які свого часу мали необережність зв’язатись з сумнівними бізнесменами, у кращому випадку отримують копійки. Вочевидь саме для цього було найнято рівненського адвоката Ігоря Запорожця, якого, попри інвалідність, поставили у ролі цербера охороняти двері ТзОВ «Каскад- Транспорт» від самих же кредиторів і ліквідатора. Та за словами колишніх працівників, якщо Ігор Запорожець і наступного разу вирішить їм перешкоджати в доступі до підприємства, будуть брати його штурмом. І наступного разу обіцяють, що їх буде значно більше, адже відстоювати інтереси простих працівників прийдуть сотні людей.