В Україні – найдорожчі автомобілі в Європі.  

Чому ж імпортні автомобілі в нашій країні такі дорогі? Справа зовсім не в жадібності українських імпортерів і дилерів. Їх маржа стандартна, і нічим не відрізняється від накруток колег у Європі, - повідомляє cardiagram.com.ua.

Українці платять більше своїх зарубіжних колег з-за маси різних імпортних зборів, аналогів яких немає в Європі. CarDiagram вирішила розібратися, які ж податки на автомобілі в нашій країні можна скасувати.

1. Спеціальне мито на імпортні автомобілі

Коли ввели: у 2013 році;

На які автомобілі поширюється: з бензиновим двигуном об'ємом від 1 до 2,2 літрів;

Розмір мита: для авто з двигуном від 1 до 1,5 літра – 2,15%, від 1,5 до 2,2 літрів – 4,32%.

Спецмито вводилося для захисту вітчизняного виробника – Запорізького автозаводу, заводу Єврокар, що збирає Skoda в Закарпатті, і Богдана, який в Україні збирає автомобілі Hyundai.

Днями Всесвітня торгова організація визнала, що спеціальний податок на автомобілі в Україні суперечить нормам міжнародний торгівлі. Представники СОТ рекомендували нашій країні, відмовитися від спецмита.

І Кабміну доведеться прислухатися до порад організації, так як Україна – повноцінний член СОТ, і повинна дотримуватися її норм торгівлі.

2. Тимчасова імпортне мито

Коли ввели: у 2015 році;

На які автомобілі поширюється: на всі імпортні авто;

Розмір мита: 5%.

Ініціатором мита став Кабмін. Введення аргументували тим, що уряду треба якось наповнювати бюджет.

Автомобілісти намагалися відрадити команду Арсенія Яценюка від введення додаткового побору. Але прем'єр все ж зважився на цей крок.

Втім, додаткове мито на імпорт, швидше за все, теж скасують. Зараз відповідність нормам міжнародної торгівлі перевіряє все та ж Всесвітня торгова організація.

Учасники ринку впевнені, що спецмито і тимчасовий податок на імпорт будуть скасовані якщо не в цьому, то на початку наступного року.

«За нашими прогнозами, під тиском СОТ спецмито та імпортний збір будуть скасовані у вересні 2015 року. В гіршому випадку – з січня 2016-го», — переконаний Артем Ткаченко, голова правління однієї з найбільших автомобільних компаній України «Віді Автосіті».

3. Ввізне мито

Коли ввели: діє багато років;

На які автомобілі поширюється: на всі;

Розмір мита: 10%.

На відміну від двох попередніх податків, ввізне мито Україна не може скасувати в односторонньому порядку. Цей збір прописаний в асоціації нашої країни з Європою. Природно, що переписувати цей документ навряд чи хтось наважиться. Тим більше, що його вже ратифікували парламенти деяких країн Європейського Союзу.

Втім, з часом цей податок фактично зійде нанівець. У документі про асоціацію України з ЄС написано, що з 2015-го, щороку від імпортного мита буде відніматися 1%. І до 2025 її повністю скасують.