Для кого відмінять розмитнення і які нові податки чекають українських автомобілістів – про це пише Остап Новицький на Ukrautonews.

Останній місяць жаркого літа 2015 наповнений гарячими обговореннями нововведень, які повинні торкнутися практично кожного автомобіліста України. У соціальних мережах, в різних засобах масової інформації регулярно з’являється інформація про відміну «розтаможки» для учасників бойових дій, досі обговорюється питання нових податків, як на нові, так і на б/к авто старше 5 років. Одні нібито повинні платити за «розкіш», інші – деякий екологічний податок за забруднення довкілля старим транспортним засобом.

Не піддававшись паніці і не вірячи чуткам, журналісти, спираючись на інформацію з офіційних і підтверджених джерел, вирішили внести ясність з цих питань.

Відміна розмитнення для учасників АТО

Про що говорять: учасники АТО отримають право ввезти один автомобіль для особистого користування без сплати яких-небудь митних платежів.

Що насправді: чутки «крутяться» навколо законопроекту з реєстраційним номером 2446а, який насправді передбачає відміну митних платежів для учасників бойових дій (але не лише учасників АТО) на ввезення 1 легкового авто з двигуном об’ємом до 3 л, і реєстрацією «на себе».

Але митні платежі сьогодні – це 10% митного збору і 5% «додаткового імпортного збору». Внесення ж правок до податкового кодексу авторами законопроекту не передбачено, тобто акцизний збір і ПДВ залишаються чинним, що становить куди більшу частину платежів при імпорті авто. Також дійсні обмеження за нормами «Євро».

Законопроект зараз знаходиться у Верховній Раді із статусом «наданий для ознайомлення», тобто попереду ще розгляд профільними комітетами, голосування в першому і (якщо пройде перше) в другому читанні, підписання Президентом і публікація. На сьогодні учасникам бойових дій на ввезення автомобілів з-за кордону пільг не передбачено.

Додаткові податки на нові авто

Про що говорять: усі авто віком до 5 років обкладатимуться спеціальним податком. Окрім цього, буде створений список «елітних» марок, власники яких платитимуть ще більші податки за автомобіль в рік.

Що насправді: презентація від міністерства фінансів, під назвою «Податкова реформа – не лише про ставки податків». Це доки не документ, не закон, а лише набір слайдів для показу на екрані. Але все-таки деякі напрями майбутніх реформ, що ініціюються Мінфіном,з презентації можна зрозуміти.

Автомобілі і мотоцикли з терміном експлуатації до 5 років повинні обкладатися податками (у яких розмірах – невідомо), як і авто сегменту «преміум» і «люкс», середня ринкова вартість яких перевищує 1 млн. грн обкладатимуться ще більшим податком, розмір якого також доки невідомий. Згадана мінфінівська презентація – це лише привід для обговорень, не більше, але ризик все ж залишається, що з введенням податкової реформи, очікуваної на початку 2016 року, утримувати автомобілі стане дорожче. Ввести податок на податок – це для наших законодавців не вперше.

Зараз власники машин, експлуатованих до 5 років і з двигуном об’ємом більше 3 л, зобов’язані платити 25 000 грн. в рік податку “на розкіш”. Усі українські автовласники нині платять транспортний збір, який включений в кожен літр палива у вигляді акцизного збору (на відміну транспортного податку) але презентація показує, що скасований (замінений) транспортний податок має усі шанси реінкарнуватися.

Нові податки на вживані авто

Про що говорять: авто старше 5 років обкладатимуться екологічним податком, розміром близько 800 грн. в рік.

Що насправді: плітки з соцмереж і непідтверджена інформація про неофіційні висловлювання деяких чиновників. Цілком можливо, що подібні ідеї свердлять голови наших народних обранців і міністрів, але опорного документу, що підтверджує виведення подібної думки на папір доки немає.

Проте не поспішайте зітхати з полегшенням: відсутність документу у відкритому доступі не означає його відсутність в принципі. Наприклад, виявилось, що Мінфін провів (обов’язкове) обговорення нових транспортних податків, не запитавши думки жодного українського автоімпортера, про що заявив на своїй фэйсбук-сторінці генеральний директор ВААІД Олег Назаренко.