Журналісти Каналу24 продовжують оприлюднювати розслідування про те, які схеми діють на автомобільному ринку України.

Як працює схема

На територію України ввозяться легкові транспортні засоби (пасажирські мікроавтобуси), які повинні класифікуватися за кодом 8703 згідно з УКТЗЕД відповідно зі сплатою акцизу.

Натомість такі автомобілі декларуються як вантажні за кодом 8704 без сплати акцизу.

Схема має декілька різновидів:

1. Ввозяться автомобілі, які дійсно можуть бути, і пасажирськими, і вантажними. Наприклад VW Transporter тощо. З таких автомобілів знімаються задні ряди сидінь і обшивка салону, що надає вигляду вантажного авто. Після розмитнення "робиться" довідка про переобладнання в пасажирський і на підставі цього документу автомобіль ставиться на облік в МРЕВ ДАІ вже як пасажирський.

2. Ввозяться автомобілі, які можуть бути лише легковими, однак VIN-код не дає розшифровки типу кузова. Наприклад: автомобілі Chrysler Voyager, Chrysler Grand Voyager, Kia Carnival, виготовлені в США, декларуються як вантажні. При перетині кордону складається «правильний» акт огляду, в якому вказується відсутність ознак легкового автомобіля, як то наявність пасажирських сидінь, кріплень під них, бокового та заднього скла. Крім того, митниця не мала програмних продуктів для розшифрування VIN-кодів (кошти на це державою не виділялися), а продукти, наявні в інтернеті не могли слугувати офіційною підставою для висновку про дійсний тип кузова.

3. Найбільш зухвала схема. Ввозились беззаперечно легкові автомобілі лише зі знятими задніми сидіннями, наприклад Peugeot 206, Opel Astra тощо. На боковому склі наклеювалася полімерна плівка в колір кузова, щоб надати автомобілю вигляду вантажного (або «пиріжка»). В ході митного контролю автомобіль фотографувався, фото підшивалося до документів по розмитненню. В разі чого пред’являлося як підстава для прийняття рішення про оформлення автомобіля як вантажного без сплати акцизу.

Читайте також: Волинська ОДА отримала 14 «гуманітарних автомобілів»