Міністерством освіти і науки надано рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти виконавчого органу об’єднаної територіальної громади, що мають на меті забезпечити єдиний підхід до формування структурних підрозділів освіти місцевих виконавчих органів об’єднаних територіальних громад, - повідомляє Оsvita.ua.

Зокрема, у Міносвіти зазначають, що відповідно до концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні формуються об’єднані територіальні громади (ОТГ), повноваженням яких є забезпечення управління закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

В міністерстві зазначають, що одним із значних управлінських повноважень, які отримали органи місцевого самоврядування ОТГ є право на формування власної і ефективної системи забезпечення освітніми послугами населення своєї громади.

У свою чергу, важливим елементом створення ефективної системи адміністративного обслуговування освіти ОТГ є максимальне делегування адміністративних і навчально-методичних повноважень на рівень навчального процесу (навчальних закладів) у поєднанні з належним управлінням усередині самого закладу та забезпеченням якості освіти.

«Такого роду децентралізація системи освіти ОТГ дозволить уникнути формування малоефективної і витратної для бюджету виконавчого комітету ОТГ структури», – йдеться у рекомендаціях МОН.

Також у Міністерстві освіти радять майбутнім управлінням освіти обрати таку модель адміністративного обслуговування освітою, яка б базувалась на реалізації прямих функцій сектора освіти.

«Акцентування прямих функцій означає, що такого роду завдання, як фінансове обслуговування, послуги матеріально-технічного утримання приміщень навчальних закладів може бути винесено в формат профільних комунальних служб», – зазначають в МОН.

У Міносвіти також повідомляють, що відповідно до статті 14 закону «Про співробітництво територіальних громад», об’єднана територіальна громада може утворити власний або спільний з кількома іншими ОТГ орган управління освітою чи делегувати відповідні повноваження одному із суб’єктів співробітництва.

Разом з тим, при визначенні функцій та їх розподілі слід уникнути дублювання функцій інших органів влади та місцевого самоврядування.

Також у Міністерстві освіти і науки зазначають, що вважають вкрай важливим збереження вертикалі у виконанні освітніх повноважень та завдань діючих та створюваних органів управління освітою.