З фінансуванням проїзду в міському та приміському транспорті пільгових категорій громадян парламентарі наплутали: страждають і перевізники, і пільговики. Про те, існує пільга для волинян чи ні аналізує Тетяна Грішина у газеті «Волинські Новини» № 1 від 4 лютого 2016 року.

У засобах масової інформації ближче до прийняття бюджетного кодексу поширилася інформація про те, що Верховна Рада скасувала пільги на проїзд у транспорті - передає Інформаційне агентство Волинські Новини.

 Втім ситуація має не зовсім такий вигляд. Пільги для проїзду залишилися чинними, однак їх планували передати на фінансування до місцевих бюджетів. Більше того, держава взяла на себе додаткові зобов’язання перед учасниками антитерористичної операції та їхніми сім’ями. А ось передбачити кошти на ці потреби – свідомо чи ні, а забула. Адже коли державний бюджет прийняли, то графи про передання фінансування на місцеві бюджети або державний не виявилося. Тобто пільга є, а механізму її фінансування немає.

«На 2016 рік джерело фінансування в державному бюджеті на пільговий проїзд не передбачене. Бюджетний кодекс також не поклав таке фінансування на міські бюджети», – підтверджує інформацію директор департаменту соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації Оксана Гобод.

Ситуація характерна для усієї країни. Волинська область, своєю чергою, підняла питання перед Кабінетом Міністрів України, каже посадовець. На думку спеціалістів, треба показати механізм фінансування пільг. Або передбачити їх у державному бюджеті, або зобов’язати місцеві бюджети передбачити кошти на пільги.

«Ми чекаємо і готові, що буде ухвалено рішення. Оскільки Міністерство соціальної політики – це центральний орган, який захищає пільгові категорії населення, воно звернулося до Кабінету Міністрів та Міністерства фінансів, аби вони якнайскоріше ухвалили рішення і визначили джерело фінансування шляхом внесення до бюджету на 2016 рік», – пояснила Оксана Гобод.

Загалом на графу «інші пільги», що включала в тому числі проїзд у транспорті, торік виділяли для Волинської області 39 мільйонів гривень. Графа також включала оплату зв’язку, капітального ремонту для ветеранів війни та санаторно-курортний відпочинок для пільговиків. Цікаво, що поки ще є борг за 2015 рік перед надавачами послуг з перевезень та зв’язку. Крім цього, невідомо, що робити з витратами, які вже понесли перевізники на початку року.

Оскільки може виникнути ситуація, коли ці пільги таки перекладуть на місцеві бюджети, ради вже підраховують додаткові витрати. Поки що, наприклад, тролейбуси й далі перевозять пільгову категорію населення безплатно. А ось з приватними перевізниками, автобусами складніше. Волинські Новини передають інформацію про те, що деякі перевізники вже самотужки скорочують списки пільговиків. Фактично, кошти їм не передбачені за ці послуги, однак і пільговики не винні, що держава халатно поставилася до виконання власних зобов’язань.

Варіантів виходу із ситуації є кілька: або передбачити кошти у бюджеті, або покласти обов’язок фінансувати видатки на місцеві ради, або ж обмежити кількість пільгових категорій громадян. В останньому випадку потрібно буде внести зміни до 17 законів України.

Загалом на Волині право на пільговий проїзд мають більш як 250 тисяч людей.