Два роки лікування нанівець через вчинок педагога. У Почаєві вчитель української мови вивела за руку дитину-інваліда з класу, бо дівчинка усміхнулась. Після інциденту у школі 13-річна Марта Петрук почала зриватись вночі, а здоров’я погіршилось. Про це йдеться на сайті MEDIATOP

12-тирічний Іларіон дбайливо розкладає на столі зошити старшої на рік сестри. Піклуватись по Марту, у якої ще при народженні лікарі діагностували мікроцефалію, він вже звик. У дівчинки затримка розвитку мовлення, тож брат не лише її опора, а й перекладач.

– Я їй  з уроками допомагаю, писати, малювати. Готовий  її захищати, навіть якщо до неї погано ставляться, розповідає брат Іларіон Петрук

Аби діти були разом, батьки віддали Марту до школи на рік пізніше. Спочатку до класу проводжали, бо Марті було тяжко піднятись сходами. Надалі численні лікування дали результат і дівчинка вже могла самостійно відвідувати заняття.

– Перший рік вона вчилась на загальних засадах, другий рік вже було індивідуальне навчання. Ми просили дирекцію дозволити щоб вона була в красі з усіма дітьми і нам пішли на зустріч, -каже мама дівчинки Іванна Петрук.

Так Марта провчилась у Почаївській школі 5 років. Нині ходить до шостого класу.   Згідно закону про інклюзивну освіту, навчальний заклад мав підшукати дівчинці педагога-асистента, але, наразі, обходились без нього. Три перших уроки з дитиною займались індивідуально, три останніх – вона тихенько сиділа у класі разом з братом. Конфлікт дівчинки, яка ледь розмовляє, з досвідченим вчителем української мови налякав усіх однокласників.

 – Всі учні сиділи на уроці української мови. мови. Оля Іванівна прийшла і почала пояснювати тему. Мартуся сиділа за останньою партою. Вона щось засміялася і Ольга Іванівна сказала, що ти тут ніхто, постороння людина, вийди за двері. А Мартуся почала зразу плакати, – розповідає про вчинок вчителя однокласниця Оля Швець

– Марта дуже сильно плакала, і я дуже сильно розплакався і всі мене жаліли, пригадує той момент брат Іраліон.

На вимогу вчителя Іларіон того вересневого дня відвів сестру додому. Відтоді почались безсонні ночі. Згодом Марта пройшла профілактичне лікування у Луцьку. Там лікарі сказали мамі, що, через ймовірний стрес, стан дівчинки погіршав.

Чим дитина так розізлила вчительку – розказати педагог не захотіла. Поспілкуватись з журналістами не впросив і завуч.

– Учитель хотіла в матері просити пробачення. Вони не ввійшли в контакти. Учитель сьогодні є, вона не готова взяти участь у записі. Проводить уроки. До учителя претензії були. Окремі питання вона виправила. Вважаю, що та ситуація – це був зрив, – пояснює дії своєї працівниці заступник директора з навчально-виховної роботи Почаївської ЗОШ І-ІІІ ст.Михайло Пташник

Тим часом Марта продовжує ходити до школи. Українська мова – єдиний предмет, на який дівчинці поки що зась.

В обласному управлінні освіти та науки кажуть: інклюзивна освіта на Тернопільщині впроваджується поступово. Не усі школи мають відповідних спеціалістів та й не всі батьки підтримують цю ідею. Але у випадку Марти однозначні – дівчинка має право навчатись разом з однолітками. 

Після інциденту з дівчинкою у Почаївській школі подали запит в міськраду і обіцють найближчим часом взяти на роботу вчителя-асистента, який працюватиме з Мартою.