ПАТ «Укрзалізниця» планує розділити пасажирські перевезення далекого сполучення на три сегменти: комфорт, стандарт та економ.

Про це повідомляє «Громадське» посилаючись на заяву в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова.

За його словами, поїзди комфорт-сегменту формуватимуться виключно із використанням новітнього рухомого складу, але на них діятиме відповідно економічно-обгрунтований тариф.

До послуг пасажирів будуть також поїзди стандарт — середньої цінової політики та економ-соціальні, витрати на які перевізнику мають відшкодовуватися з держбюджету. 

За його словами,  така сегментація поїздів дозволить пасажирам робити свідомий вибір залежно від побажань і отримати такий рівень послуг, який відповідає категорії поїзда.

Водночас в «Укрзалізниці» зауважили, що більшість витрат залізничного перевізника у пасажирському секторі нині пов'язані з утриманням рухомого складу та інфраструктури.

За даними компанії, собівартість витрат на послуги перевезення пасажирів у далекому сполученні за І півріччя 2017-го складає 49,7 копійки за один пасажиро-кілометр, а у приміському сполученні — 106,1 копійки. 

Чинні тарифи на пасажирські перевезення в далекому сполученні наразі нижчі за собівартість в середньому у 3 рази, а у приміському сполученні — у 7 - 8 разів.

Через таку розбіжність між собівартістю та цінами на квитки витрати компанії на пасажирські перевезення за 6 місяців 2017 року зросли порівняно із відповідним періодом минулого року на 15% і склали 8,4 млрд грн. У товаристві пояснили, що за півроку пасажирські перевезення завдали «Укрзалізниця» майже 5 млрд грн збитків.