У Міністерстві внутрішніх справ планують ввести обов'язкову відеофіксацію практичної частини іспиту на водійські права.

Читайте також: Водіям-порушникам не повертатимуть перші права

Як розповів начальник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій, це дозволить уникнути зловживання службовим становищем з боку інструкторів, передає "Znaj. ua".

Відеофіксацію встановлять в автомобілях сервісних центрів, а також в машинах автошкіл, які використовують під час іспитів. Крім того, у відомстві пропонують внести зміни в законодавство, щоб відокремити теоретичні і практичні іспити на отримання водійських прав. За словами Криклія, сьогодні корупція при отриманні водійських прав починається в автошколах.

"Ми будемо міняти в нормативно-правових актах, щоб теоретична здача іспитів від практичної здачі іспитів, по-перше, була відокремлена. По-друге, ми активно працюємо над тим, щоб ввести обов'язкову відеофіксацію всього процесу здачі практичного іспиту. Таким чином, у наших інструкторів теж не буде бажання і можливості фактично зловживати. Дуже важливим рішенням у цьому випадку буде онлайн-запис на здачу іспитів", – розповів чиновник.

Корупцію при отриманні водійських прав також породжують ресурси з продажу фіктивних документів. Про це заявив начальник Департаменту кіберполіції Національної поліції Сергій Демедюк.

Читайте також: У Польщі викрили схему продажу українських посвідчень водія

За його словами, кількість інтернет-ресурсів, які здійснюють торгівлю водійськими правами та іншими довідками, щорічно збільшується. Демедюк зазначив, що подолати таку злочинну діяльність можна тільки з допомогою створення відкритих реєстрів цих довідок і прав.

Відеофіксація допоможе знизити корупцію під час практичних іспитів, але не побороти її повністю, в той же час важливо, як проект буде реалізований. Таку думку в інтерв'ю НВ висловив голова громадської організації "Громадський комітет транспортної безпеки" Юрій Папіровий. Він додав, що після впровадження цієї норми, тим, хто хоче отримати права, доведеться обов'язково приходити на іспит, маючи на увазі, що люди, які давали хабарі, могли взагалі бути відсутніми на практичній частині.

Він також вважає за необхідне привести практичні іспити у відповідність з європейськими стандартами. Зокрема, продовжити час їх втричі, щоб екзаменатори могли більш ретельно оцінювати навички водіння. Згідно з українськими нормативними документами іспит повинен тривати не більше чверті години, а за європейськими – не менше сорока п'яти хвилин.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter