Мінрегіон має намір на дорогах вищої категорії передбачити пристрій фрезерованих шумових смуг.

Читайте також: На волинській трасі з'явиться ще один пост з радаром TruCAM

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон) розробило проект зміни державної будівельної норми (ДБН), якою передбачається на дорогах вищої категорії (I-II) передбачати пристрій фрезерованих шумових смуг, – пише УНІАН.

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе на своїй сторінці в Facebook, відповідні зміни розроблені у нових будівельних нормах "Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво".

"Шумова розмітка – це дійсно недорогий і ефективний спосіб підвищення безпеки руху та зменшення кількості авто, які залучаються до дорожньо-транспортних аварій. Наприклад, якщо людина довго знаходиться за кермом і починає засинати, такі шумові смуги можуть врятувати життя. Тому під час оновлення ДБН щодо доріг загального користування ми прописали доцільність влаштування таких смуг на найбільших трасах – дорогах I-II категорії. Тому що безпека людей – це головне", – написав він.

Читайте також: Частина траси на Ягодин у Волинській області буде відремонтована

Парцхаладзе зазначив, що вперше шумові смуги з’явилися в США в середині 50-х років минулого століття і за принципом дії нагадують "лежачих поліцейських".

"Вони є штучними нерівностями, які залежно від призначення обладнуються уздовж або поперек дороги. Під час наїзду на неї водій автомобіля починає відчувати істотний вібраційний і шумовий вплив, що, у свою чергу, сприяє підвищенню уваги на дорозі під час руху вздовж дорожніх узбіч або перед наближенням до ділянки з підвищеною небезпекою", – написав він.

Парцхаладзе зазначив, що такі шумові розмітки крім США також широко застосовуються в Німеччині, Канаді, Фінляндії, Данії, Швеції, Норвегії та в багатьох з цих країн є обов’язковими під час проектування нових доріг. "Застосування шумових смуг дозволяє добитися значного зниження рівня аварійності на дорогах як мінімум у 2 рази. Ми також будемо впроваджувати такі дієві європейські рішення і практики підвищення безпеки руху на трасах ", – додав Парцхаладзе.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook