На гібридних авто є і двигун внутрішнього згоряння, і електродвигун. Такий автомобіль створили для економії пального. За різними підрахунками, гібриди споживають на 15-50% менше палива, ніж машини виключно на бензині й дизелі. Наприклад, на малій швидкості у автомобіля з ДВС найбільша витрата пального. У гібрида немає перевитрати – він набирає швидкість і сповільнюється, перемикаючись на електродвигун.

Читайте також: Назвали два способи уникнути митних платежів для "євроблях"

Але, на відміну від електрокара, водій не ризикує залишитися посеред дороги з розрядженим електромобілем, пише Сегодня.

На чому більше їздять українці

На ввезення гібридних авто в Україні немає пільг, як на машини виключно на електротязі. Якщо електромобілі не обкладаються ПДВ, акцизом, ввізним митом, то всі ці податки треба заплатити під час ввезення в країну всіх інших машин, і гібридів зокрема.

Проте, машини з двигуном внутрішнього згоряння і акумулятором незначно відстають від електромобілів. На грудень 2018-го українськими дорогами їздили 8781 гібридів і 10 186 електрокарів.

Водночас в Україну ввозять переважно старі електромобілі і нові гібриди.

"Сегмент електромобілів розвивається за рахунок б/у імпорту з США, а сегмент гібридів розвивається за рахунок продажів нових машин. В обох сегментах є по одному бренду лідеру, які з величезним відривом випереджають з продажів усіх конкурентів; причина по суті одна – набагато вигідніша цінова пропозиція. Не зважаючи на численні податкові пільги нові електрокари залишаються дуже дорогими і малоцікавими для мас-маркету. Інфраструктура для експлуатації електрокарів в Україні розвивається досить слабо", – відзначає Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній "АІС".

В обох випадках гібридів і електрокарів в Україні поки одиниці. Їхня частка як в продажу, так і в межах автопарку країни дуже незначна. Наприклад, обсяг угод на ринку б/у і нових легкових авто за підсумком року становить близько 700 000 одиниць, а розмір парку країни близько 10 млн. машин.

Гібриди дорожчі електрокарів

У листопаді 2018-го парламент ухвалив нові ставки акцизів. Для електромобілів депутати встановили ставку 1 євро за 1 кВт*год ємності електродвигуна. А для гібридів – 100 євро за одиницю.

Але ще є ввізне мито і ПДВ. Для "зелених" авто податки обнулили разом з акцизним збором до кінця 2022 року. А для гібридів вони залишилися такими ж, як і для машин з двигуном внутрішнього згоряння: ввізне мито – 8-10% від вартості автомобіля, ПДВ – 20%.

Наприклад, у США новий Toyota Prius Prime 2018 року коштує 664 348 грн (23 500 долл). Коли він перетинає кордон України, то за нього треба заплатити ще 216 504 грн:

ввізне мито – 66 434 грн;

акцизний збір – 3260 грн (100 євро);

ПДВ – 146 808 грн.

Виходить, за розмитнення треба заплатити 32,55% вартості авто. Це без урахування вартості експертиз і вартості Посвідчення на право реєстрації транспортного засобу в органах ДАІ.

Читайте також: В Україні пропонують ув’язнювати за скручений пробіг авто

А щоб ввезти новий Nissan Leaf, який коштує майже стільки ж (23 375 долл.), на митниці не треба платити ні копійки.

"З огляду на те, що пільги на розмитнення електромобілів продовжені, можна вважати, що 2018 рік став гідним стартом ринку електромобілів як такого, і далі слід очікувати ще більших темпів його зростання. А разом з цим – розвитку зарядної інфраструктури, збільшення кількості спеціалізованих СТО, відкриття нових автосалонів, розширення модельних рядів у дилерів саме електромобілями", – відзначили на AUTO.RIA, порталі, присвяченому торгівлі авто.

На чому вигідніше їздити

"Електромобілі мають низку переваг порівняно з гібридами, одне з основних – це простота конструкції: мотор, батарея і трансмісія. По-друге, батарея в електрокарах розташована нижче, відповідно, нижче і центр ваги, і автомобіль краще управляється. По-третє, порівняно з гібридами та автомобілями ДВС, розміри двигуна електрокарів більш компактні і знижують ризик травматичності під час лобового зіткнення. Обслуговування електромобіля вимагає менше часу і витрат: терміни проведення техобслуговування набагато довші (понад 20-30 тис. км пробігу), а саме ТО зводиться до заміни тільки масла редуктора і фільтра салону. Система гальмування влаштована таким чином, що рідше вимагає заміни гальмівних колодок, оскільки гальмування відбувається за рахунок рекуперації, коробки передач і двигуна", – відзначає Андрій Дашкевич, керівник ще одного автопорталу DOK.ua.

Читайте також: Увага: нові "розводняки" для українців

Що стосується гібридів, вони менш економічні – як в обслуговуванні, так і експлуатації. Техобслуговування у гібридів таке ж, як у автомобілів з ДВС: заміна масла, масляного фільтра, повітряного фільтра, частіша заміна гальмівних колодок. Разом з тим, великий плюс гібридів у тому, що можна не турбуватися про обмеженість запасу ходу батареї, використовуючи припотребі бензиновий двигун.

Але щойно в країні набереться критична маса електрокарів, то й поява зарядок для них не змусить себе чекати. Якщо 2017 року на території України налічувалося близько 600 зарядних станцій для електромобілів, то зараз їх вже понад 1000, відзначають в Федерації роботодавців автомобільної галузі. Зокрема лише в Києві їх вже близько 250. Щоправда, швидкісні зарядні станції складають лише 10-15%. Для комфортного користування електромобілем інфраструктура мусить розвиватися швидшими темпами, і по всій території України, а не тільки у великих містах.

Тому електромобілі підійдуть жителям великих міст з розвиненою електромобільної інфраструктурою. В іншому випадку водієві доведеться ретельно продумувати свій маршрут, за яким можна підзарядити авто. Однак, з огляду на темпи зростання електромобільного ринку в Україні, і за умови зваженої урядової політики, вже через кілька років їздити на електромобілі може бути комфортно на всій території України.

"Не зважаючи на всі переваги електромобіля, в Україні наразі краще їздити на гібриді: всі плюси електрокарів перекреслюються поки відносно низьким запасом ходу за відсутності розгалуженої мережі зарядних станцій", – додав Андрій Дашкевич.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter