Skoda Fabia “на бляхах” можна зустріти на наших дорогах нечасто. Тим не менш, вона є одним з найцікавіших варіантів для експлуатації як з українською реєстрацією, так і з європейською.
Читайте також: В Україну повернеться техогляд авто
Випуск Skoda Fabia Mk1 стартував в 1999 році. Автомобіль, що розділяє платформу і агрегатну базу з Volkswagen Polo і SEAT Ibiza, був дешевшим від своїх найближчих родичів і практично не відрізнявся від них надійністю і якістю виготовлення. Він залучав клієнтів різноманітністю кузовів, моторів і комплектацій. В результаті Skoda Fabia першого покоління протримався на конвеєрі до 2007 року і вийшов на пенсію, залишивши в спадщину більше 1,5 млн. випущених екземплярів.
Skoda Fabia – дорожче конкурентів
Зараз можна купити Шкода Фабія з українською пропискою за 3500-7000 доларів. Напівлегальні “евробляхи” опускають ціну автомобіля до 1300-3500 доларів. При цьому, пропозицій з українською реєстрацією в чотири рази більше, ніж з європейською.
Вибір двигуна
Найбільш популярні двигуни для автомобілів з європейської реєстрацією – 1,9-літрові дизелі. Найбільш надійним довговічним і невибагливим з них є атмосферний дизель потужністю 64 л.с. (маркування ASY). Але платити за заздрісну надійність і економічність Фабіа з таким мотором повинна динамічними показниками – розгін до першої сотні займає цілих 18,6 с.
Турбовані дизельні мотори динамічніші, але мають ряд інших недоліків. Нормальний ресурс турбокомпресора – 150-200 тис. км пробігу. Реставрація цього вузла обходиться в 400-600 доларів. Слід враховувати, що турбодизельні мотори вимогливі до якості масла і дуже болісно реагують на його несвоєчасну заміну.
Встановлювалися на Skoda Fabia першого покоління і дизелі об’ємом 1,9 л з насос-форсунками (маркування ATD і ASZ). Був популярний в Європі і трициліндровий дизельний мотор об’ємом 1,4 л. Він теж був обладнаний системою впорскування з насос-форсунками (маркування AMF). Дана паливна система дуже вимоглива до якості дизеля. Заправка низькоякісним паливом на бюджетних українських АЗС може дорого обійтися: одна нова насос-форсунка коштує 500-600 доларів. Трудомісткою і витратною також є робота по заміні насос-форсунок – в автосервісі за неї доведеться віддати як мінімум 150-200 доларів.
Малокубатурні небезпеки Skoda Fabia
Присутні серед нерозмитнених Шкода Фабія першого покоління і пропозиції з бензиновими моторами. Найбільш поширені – з об’ємом 1,2 л і 1,4 л. Перший малооб’ємний 3-циліндровий двигун буває як з двома, так і з чотирма клапанами на циліндр (маркування AWY і AZQ відповідно). Багато фахівців вважають їх конструкцію невдалою. Ланцюговий привід ГРМ вимагає втручань вже після 100-150 тис. км. Бюджет на заміну ланцюга з усіма комплектуючими досягає 250-300 доларів. Також до недоліків моторів об’ємом 1,2 л зараховують невеликий моторесурс (до 250-300 тис. км) і конструкційні особливості, які сильно ускладнюють капітальний ремонт двигуна.
Мотори об’ємом 1,4 л мають ремінний привід ГРМ, який вимагає планової заміни раз в 90 тис. км. Бюджет такого заходу – 100-150 доларів. До характерних особливостей двигуна 1,4 л можна віднести хіба що підвищену витрату масла після 250-300 тис. км пробігу. В решті, бензинові мотори цього обсягу (як 8-ми, так і 16-клапанні) добре себе зарекомендували.
Ще одним мінусом малооб’ємних бензинових моторів називають невеликий ресурс зчеплення – навіть для не дуже динамічного старту потрібні високі обороти двигуна, що негативно позначається на довговічності диска зчеплення. На моделях з мотором 1,2 л зчеплення служить 60-80 тис. км, а на інших моторах, включаючи дизельні, воно здатне прожити близько 100-120 тис. км.
Автоматичні коробки передач на Skoda Fabia зустрічаються вкрай рідко – переважна більшість моделей обладнана механічними коробками передач. Проблеми з ними можуть виникнути лише при тривалій експлуатації з сильно зношеним зчепленням.
Сильні сторони Skoda Fabia: підвіска і кузов
Підвіска навіть в суворих українських реаліях здатна без істотних втручань виходжувати по 100-120 тис. км. Після чого бажано замінити передні і задні амортизатори, сайлетблоки задньої балки, сайлетблоки передніх важелів і кульові опори. Сумарний бюджет на заміну всіх перерахованих вище деталей ходової частини – 200-300 доларів. Найслабші деталі підвіски, які вимагають більш частої заміни – втулки і тяги переднього стабілізатора. Вони мають ресурс близько 50 тис. км і коштують 40-60 доларів.
Електрика вкрай рідко завдає неприємностей, навіть незважаючи на такий солідний вік автомобіля. Діагностику всіх електронних систем можна проводити навіть самостійно, використовуючи прилад Vag-Com, який коштує близько 40 доларів.
Кузов Skoda Fabia непогано захищений від корозії. При покупці особливу увагу слід приділити днищу, порогам, аркам коліс, нижній частині дверей багажника і місцям кріплення дверних ручок. Якщо в зазначених точках корозія відсутня – знайти її в інших місцях буде практично неможливо.
Що робити з нерозмитненою Фабією
Не дивлячись на те, що Skoda Fabia “на бляхах” трохи дорожче своїх однокласників, які експлуатуються в Україні за тими ж напівлегальними схемами, вона є досить надійним і недорогим в утриманні автомобілем. До того ж авто має дуже хороший запас ліквідності. У разі, якщо обіцяна владою легалізація не відбудуться, або умови такої легалізації будуть невигідними, стару Fabia завжди можна здати на розбирання – попит на запчастини для цього автомобіля є завжди.
Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter
Коментарі
коментарів немає