"Чорна п’ятниця" – день шалених знижок у всіх магазинах Сполучених Штатів, розпочалася ще в четвер, 23 листопада. У такий спосіб продавці спробували запобігти неймовірній тисняві, бійкам і травмам клієнтів.

Не пощастило тільки жителям штатів Массачусетс, Мен і Род-Айленд. Тут діє спеціальний закон, який забороняє магазинам відкриватися у вихідні дні, тобто на День подяки. Про це йдеться в сюжеті ТСН.Ранок.

Не зважаючи на відкриття головного дня знижок у США на день раніше, люди все одно за старою звичкою стоять у довжелезних чергах. Вони займали місця від самого ранку в четвер або ночували під магазинами перед п’ятницею.

Є найзавзятіші покупці, які зовсім не рушають з місця, а їжу й воду їм приносять родичі. За останніми даними, зараз 20% американців, а це 32 мільйони осіб або 1/5 населення Сполучених Штатів, стоять у чергах.

Купити зі знижкою можна будь-що, але головним "призом" і бажанням залишається телевізор. Велику плазму на всю стіну шукають усюди. Тому заради порядку й запобігання сутичок телевізори продають за талонами лише по одному на клієнта.

Біля кожного магазину чергують поліцейські. А завдяки старту не опівночі, а ввечері в четвер "дихати" в чергах стало насправді легше.

Термін "чорна п’ятниця" з’явився в сленгу американських економістів. Тоді гросбухи з бухгалтерією заповнювали від руки: якщо записи робилися чорним чорнилом – це означало, що підприємство прибуткове, червоним – навпаки. Саме в "чорну п'ятницю" завдяки великим обсягам продажу акційних товарів супермаркети отримують шалені прибутки.