Не секрет, що автомобілі на "євробляхах" користуються великим попитом на окупованій території Луганської та Донецької областей. Як з'ясувалося, фірми, які займаються пригоном іномарок в Україні, з такою ж готовністю поставляють їх бойовикам і місцевим "правоохоронцям".

Читайте також: Президент підписав закон про спрощення ввезення імпортних автомобілів

Про це стало відомо з матеріалів кримінальних проваджень, пише "Антикор".

TOUAREG ДЛЯ МІЛІЦІОНЕРІВ ЛНР

У лютому 2018 року троє "міліціонерів ЛНР", що працюють в Кіровському міськвідділі Луганська, вирішили придбати по автомобілю на єврономерах. Вони зв'язалися з харківським представником однієї з відомих фірм, яка займається пригоном "блях" в Україні. Побоюючись прямого контакту, "міліціонери" відправили на переговори посередника і той домовився, що бізнесмени куплять в Литві автомобілі, доставлять їх в Україну і підготують документи, які давали б право користування ними РФ і ЛНР. Передача автомобілів повинна була відбутися в "сірій зоні" між митними постами України і РФ біля пункту пропуску "Гоптівка".

Сепаратисти зупинили свій вибір на "Volkswagen Touareg" і "Volkswagen Multivan". За перший автомобіль був даний аванс 6000 доларів і в кінці лютого пригонщики "блях" вилетіли з Жулян до німецького міста Меммінген. Там вони купили "Volkswagen Touareg" на литовських номерах і в'їхали на ньому в Україну через пункт пропуску "Ягодин".

Далі в Харкові бізнесмени виготовили довіреність на представників "МВС ЛНР" від імені литовської фірми II "NIKE LT". До слова, така фірма дійсно є, і зареєстрована вона на якогось Юрія Луценка. Правда, заявлена сфера діяльності пов'язана з деревиною, а не автомобілями.

Читайте також: Скільки доведеться викласти за реєстрацію "євроблях": правила знову змінилися

В кінці-кінців, для завершення угоди 19 березня автомобіль відправили на українсько-російський кордон, щоб передати "клієнтам", але "бляхарів" затримали силовики.

Харківського представника фірми звинуватили в злочині проти основ національної безпеки, для початку дали 5 років, які слідом замінили на 3 роки умовно.

ЯК ПРАЦЮЄ СХЕМА

Як розповіли силовики з Харківської області, потік "блях" йде на непідконтрольних території практично безперешкодно.

"Роблять довіреність на жителя ЛНР і все. Той бере кеш, приїжджає за машиною і спокійно назад. Шукають по оголошеннях в мережі. Таких авто там як сміття. За такою схемою, в принципі, везуть авто і з Грузії. Сепари на тачках грузинських їздять", – говорить співрозмовник

Про таке ж говорить і відомий горлівський журналіст Микита Синицин, який на прохання Autonews.ua дізнавався у місцевих автомобілістів, як йдуть справи з "бляхами".

"Грузія, Литва – такі є. Правда сказати, що їх дуже багато, не можу – спеціально уваги не звертав. Але все ж найбільше авто на номерах РФ. Вони дешевше", – говорить Микита Синицин.

Послуга пригону авто на території ЛДНР коштує близько 300-500 доларів. А пропозиція купити автомобіль за дорученням з Росії виявилося єдиним. Автори обіцяють можливість вибору і безперешкодну їзду по території ЛДНР і РФ.

Читайте також: Українець на "євробляхах" хотів ошукати волинських митників

"Цим займаються і великі фірми, і маленькі, і відомі пригонщики з ютуба. Все тобі продадуть, ніхто навіть питати не буде хто ти і навіщо тобі машина. Якщо "попробивали" "бляхи", виставлені в Донецьку і Луганську на сайтах оголошень, виявиться, що вони зареєстровані на ті фірми, які возять нерозмитнені машини сюди. Немає святих. Ціна питання провезення через лінію розмежування завжди була 120 доларів. Або виїжджають на "нейтралці" з боку Харкова, в машину сідає людина, яка потім її заганяє через Росію в ЛДНР.

І якщо ви до них прийдете з претензіями, то вони вам скажуть: "А в чому крамола? Ми продаємо машини таким же громадянам України, як і ви. Це територія України або ми вже відокремили її?". Моральні аспекти? Так вони у кожного свої, а у цих людей бізнес. А в Литві тим більше без різниці, на жителя якої області будуть оформляти автомобіль.

Також враховуйте, що навряд чи покупці кричали: "Ми сепаратисти, продайте нам машину". Хто з посередників знав, що вони співробітники "народної міліції"? Випадки, коли посередників ловлять і справи йдуть до суду – швидше за все, розбирання конкурентів. Хтось комусь перейшов дорогу, ось і вирішили так помститися. Тому, що і так все про постачання "блях" за лінію розмежування всі знають", – говорить Сергій Креймер.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter