Обіцяне з 1 листопада підвищення страхових сум по автоцивілці відбудеться в кращому випадку в 2016 році

Підвищення лімітів відповідальності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників (ОСЦПВ), заплановане з 1 листопада, не відбулося. Платити потерпілим більше не дозволила Державна регуляторна служба, – пише «Деловая столица».

У липні цього року Нацкомфінпослуг ухвалила рішення про підвищення максимальної виплати потерпілим за розбитий у ДТП автомобіль до 100 тис. грн. (зараз максимум 50 тис. грн.), а за шкоду життю і здоров’ю – до 200 тис. грн. (зараз 100 тис. грн.). Однак регуляторна служба відмовилася підтримати таке рішення.

«Відмови як такої не було. Але від нас постійно вимагають то принести ще якийсь документ, то прописати детальне економічне обґрунтування нашого рішення, а потім державна регуляторна служба заявила, що аби підвищити чинні ліміти, прописані в законі про ОСЦПВ, потрібно нібито вносити зміни до закону», – розповів член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов.

Зате в службі проігнорували норму того ж закону про автоцивілку, яка дозволяє регулятору самостійно змінювати ліміти своїми нормативно-правовими актами.

Чиновники також вважають, що підвищення максимальних страхових сум спричинить зростання виплат і спровокує підвищення збитковості автоцивілки.

А, значить, необхідно підвищувати і вартість полісів. Хоча і в Нацкомфінпослуг, і в МТСБУ стверджують, що платоспроможні компанії, які виконують всі вимоги регулятора, що не демпінгують, і не завищують комісійні, без проблем можуть платити автовласникам більше, не підвищуючи тарифів.

За даними МТСБУ, за 8 місяців 2015 року відбулася 1320 ДТП, в яких сума збитків потерпілим перевищувала 50 тис. грн. Страховики вже більше року вимагають від регулятора збільшити ліміти по ОСЦПВ. Після різкої девальвації гривні на початку 2014-го витрати на ремонт автомобілів різко виросли і максимальних 50 тис. грн. часто не вистачає, щоб компенсувати потерпілому збитки.

Більшість автомобілів в Україні – «іномарки», для їх ремонту потрібно замовляти запчастини за кордоном і оплачувати у валюті. Тільки за офіційними даними інфляція за 2014-2015 рр. перевищила 80%, тобто ціни зросли практично в два рази.

За даними МТСБУ, за 8 місяців 2015 року відбулася 1320 ДТП, в яких шкода завдана потерпілим перевищувала страхову суму в 50 тис. грн.

«Це означає, що різницю між максимальною сумою виплати і реальним розміром шкоди винуватцям ДТП доводилося доплачувати зі своєї кишені», – голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В’ячеслав Черняховський.

Щоб знизити клієнтські ризики, страховики пропонують укладати договори добровільного страхування відповідальності. Раніше на це погоджувалися одиниці, тепер, за підрахунками Нацкомфінпослуг, такі поліси є у 7,1% водіїв.

Минулого тижня до Державної регуляторної служби з проханням підтримати ініціативу Нацкомфінпослуг звернулися всі страхові об’єднання і МТСБУ. Але оскілки відомство більше місяця затягувало з прийняттям рішення, терміни виявилися зірвані. Коли будуть підвищені ліміти і чи будуть підвищені взагалі найближчим часом – невідомо.

«Якщо принципову згоду від служби буде отримано, ми оперативно узгодимо і підготуємо новий документ, змінивши в ньому дату, і вже на початку 2016-го рішення набуде чинності. В іншому випадку доведеться готувати законопроект. Але в нинішніх умовах шанси, що його приймуть, невеликі», – говорить Олександр Залєтов.