Завітавши до Польщі з метою придбати автомобіль, ви маєте знати, які підводні камені на вас чекають.

Інформація про те, що машини у Польщі продаються на кожному куті, виявилась міфом. Аби знайти "Авто коміси" (майданчики, де продають вживані авто), потрібен інтернет і гроші на таксі.

Читайте також: Назвали шокуючу цифру усіх «євроблях» в Україні

Однак, навіть якщо такий "Авто коміс" знайти, то ціни на авто "кусаються". На деяких  машини сегменту "вище середнього" коштують від 1000 доларів. Наприклад, Toyota Corola 2001 року – 5000 доларів, Alfa Romeo – 8000 доларів, Citroen C4 Picasso – 5500 доларів. Хоча в Україні подібні авто коштують вдвічі дорожче.

Власник одного з "Авто комісів" зазначив, що українці часто приїжджають купувати машини до Польщі, але, якщо ціна зависока, то не беруть. Він додає, що у Польщі ніхто автомобілі в кредит не купує. Окрім того, він пояснив, як вирішилась проблема з високими цінами на розмитнення автівок у його країні – все змінилось саме по собі, коли поляки увійшли в ЄС. З того часу розмитнення будь-якого авто коштує в середньому 100 доларів. В Україні ж ця процедура обійдеться від 1000 доларів і вище. Відтак, навіть кожен поляк на пенсії може дозволити собі придбати авто за 1-2 пенсії.

Якщо ж ваш бюджет менший, то треба шукати ретельніше.

Читайте також: Парламент скасував митний податок на електроавтомобілі

Щоб купити автомобіль у Польщі непотрібно їхати у сервісний центр МВС. Оформлення робиться на місці завдяки договору купівлі-продажу, за 5 хвилин.

Після придбання, авто на польских номерах необхідно оформити на поляка. Окрім того, він має внести вас у техпаспорт автомобіля, як співвласника. Для цього потрібно у Польщі поїхати у сервісний центр – "Відділ комунікацій". Проте при собі необхідно мати "Карту поязда" на авто з "Відділу комунікацій" місця, де авто зарєєстроване. "Карта поязда" – це довідка, яка засвідчує, що машина не перебуває у розшуку. Взагалі цей документ має видавати сам продавець авто. Але, якщо цього не сталось, то необхідно оформити його власноруч, що обійдеться в приблизно 17 злотих.

Коли всі справи з документами будуть вирішені, то авто треба перегнати в Україну. Це можна зробити 2 способами.

Спосіб 1. Загнати авто на "верблюда", тобто, на іноземця, який не тільки оформить авто на себе, але і перетне на ньому кордон. Після цього ви зможете по довіреності їздити за кермом даного авто, але по факту не будете його власником.

Ця схема має один мінус – доведеться сплатити штраф 8500 грн за порушення митного терміну перебування. Після сплати ви далі зможете їздити цим авто.

Щодо послуг "верблюда", то чимало пропозицій можна знайти в інтернеті. Послуга коштує в середньому 350 євро.

Цікаво, що донедавна "верблюди" брали лише 200 євро. Однак, коли українська влада активно взялась за "євробляхи", то попит на ці автівки впав і послуги подорожчали.

Читайте також: Польща хоче обмежити рух «євроблях» через кордон

Спосіб 2. Самостійно переєструвати машину на поляка. Це можна зробити у "Відділі комунікацій". У прикордонному місті Перемишль, наприклад, можна зустріти групу поляків, для яких перереєстрація автівок на себе є роботою. У касі "Відділу комунікацій" маєш заплатити 267 злотих (75 доларів). У реєстратурі поляк отримує нові номери і тимчасовий техпаспорт.

Така послуга поляка коштує в середньому 500 злотих (140 доларів). З цими документами можна перетинати кордон з Україною. 

До речі, іноді доведеться дати хабар – 100 грн прикордоннику і 200 грн митнику України. По приїзду додому авто необхідно віддати на техогляд. 

В цілому ж весь період перебування у Польщі, саме авто, документи і всі інші витрати обходяться в кілька разів дешевше, ніж придбати аналогічну автівку в Україні. Вся справа в цінах на розмитнення. 

Українці знайшли спосіб обійти закон і дають хабарі полякам, аби придбати "євробляхи" замість Lanos'ів. Проте ці мільйони могли б йти законним шляхом у казну України, якби держава пішла цивілізованим шляхом і відмінила шалені ціни на розмитнення. Однак наші чиновники закривають на це очі.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook

ТАРАС СЕРЕДИЧ, кореспондент програми "Секретні матеріали"