У 2018 році вибухнув скандал: на фронт за державні кошти відправили партії так званих санітарних автомобілів виробництва корпорації "Богдан". І відразу з'ясувалося, що вони постійно ламалися і прострілювалися навіть з автомата. Як наслідок, за додаткові державні кошти автомобілі постійно відкликали з фронту на модернізацію, йдеться у розслідуванні програми "Гроші".

Читайте також: "Богдан" і "Ленінська кузня" Порошенка: названо компанії, які найбільше заробили на таємних контрактах з Міноборони

Незважаючи на величезну кількість скарг від військових, у січні 2019 року реанімобілі від "Богдана" повернулись на фронт, але вже нібито модернізовані.

Як виявилось, Міністерство оборони підписало контракт з "Богдан Моторс", яке є вітчизняним автомобільним монополістом, на півмільярда гривень. Відзначимо, що компанія належить першому заступнику Секретаря РНБО Олегу Гладковському, який був звільнений президентом з посади 4 березня 2019 року. Причому договір на 500 млн гривень між Міноборони і "Богданом" був секретним.

Дивно, що у "Богдані" не хваляться, як саме модернізували свій провальний реанімобіль. Зазначають лиш кілька дрібних поліпшень, які ніяк не вирішують найголовніших проблем. Зокрема, у автокорпорації кажуть про певні зміни в інтер'єрі, обладнання паливної системи обігрівачем.

Читайте також: Як друзі Порошенка нахабно розкрадають оборонний комплекс України

Втім медики з фронту Операції Об'єднаних Сил на Донбасі прозвали автомобілі "Богдан" "гробовозками" через ряд серйозних недоліків і відмовились від їхнього використання.

Медики, які працюють на 2-му етапі (забрати пораненого бійця із БТР, БМП на більш безпечний транспорт і надати кваліфіковану допомогу) виокремлюють кілька найбільших недоліків реанімобіля "Богдан":

Автомобілі "Богдан" заборонено ремонтувати самостійно – їх необхідно відправляти по гарантії на завод. Відтак, при поломці військові медики неодноразово просто залишалсиь без транспорту, адже "гробовозки" ламаються дуже часто. У 2018 році із 50 "Богданів" в ООС зламались 25. Рятують військових лиш автівки, надані волонтерами.

Жахлива ходова частина: дуже швидко розлітається, сильно підкидає на розбитих від обстрілу дорогах. 

Низька проходимість "Богдана 2251". За словами військових медиків, в той час як "гробовозка" не може заїхати у потрібне місце по важкій дорозі, волонтерські реанімобілі легко справляються з цим завданням.

Ненадійна паливна система. При заправці дизпаливом, яке надає держава, одразу ж почались проблеми, зокрема з форсунками.

Низька маневреність, нестабільність на дорозі. Через велику будку реанімобіль має поганий баланс і на повороті легко може перекинутись на бік. 

До того ж медики бідкаються, що метал легко пробивається автоматним вогнем.

Читайте також: Частина 3: як друзі Порошенка розкрадали українську армію на сотні мільйонів гривень

Вартість одного "надійного" реанімобіля для української армії складає 32 000 доларів. В той же час аналогічне, але цивільне авто коштує 15 000 доларів. Найбільше дивує, що у модернізованому реанімобілі "Богдан" не враховані мінуси попередньої моделі. Тут та сама паливна система, стоїть китайське шасі, яке розлітається за кілька тижнів. По суті, старі проблеми залишились.

Схоже, керівництво автомобільного консерну так і не зрозуміло, що при порятунку життя солдатів надважлива кожна секунда. Хоча, скоріше за все, всі все усвідомлювали, але у високих кабінетах порахували, що гроші важливіші. 

Військові медики все ж визнають, що реанімобілі "Богдан" хороші, але лише на 3-му етапі, тобто в звичайних міських умовах, на хороших дорогах. Втім, по-перше, тут вони програють конкуренцію іноземним аналогам, які вже є на службі і навіть суттєво дешевші, а по-друге, немає дефіциту, який би вони могли покрити у цивільних умовах.

Єдині, хто зацікавлений у тому, щоб високовартісні та вкрай неякісні реанімобілі "Богдан" заполонили фронт, – це Олег Гладковський та його бізнес-партнер Петро Порошенко. Виходить, що їхній інтерес – не сильна армія, а сита та заможна старість.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook