Система професійно-технічної освіти в Україні потребує негайного реформування. Про це під час виступу на підготовчому семінарі "Майбутнє професійної освіти в Україні: від розробки підходів до концептуального бачення" заявила голова підкомітету з питань позашкільної, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, народний депутат від УКРОПу Ірина Констанкевич.

Читайте також: Один день з народним депутатом Маневицькому районі

При цьому вона повідомила про готовність профільного комітету парламенту працювати над концепцією та законопроектом щодо професійної і професійно-технічної освіти спільно з Міністерством освіти і науки.
"Реформа має відповідати не лише змінам у суспільному житті. Вона також повинна розкривати потенціал молодих людей і давати їм можливості для самореалізації", – наголосила нардеп. 

За її словами, професійно-технічна підготовка має відповідати передусім запитам на ринку праці та умовам соціального становлення особистості. Крім того, стандарти й характеристики освіти повинні одночасно враховувати специфіку регіону чи конкретних підприємств та надавати знання широкого профілю.

"Важливо проаналізувати кадрові потреби в кожному регіоні. Зміни в економіці відбуваються дуже швидко, і освіта не повинна від них відставати", – додала Ірина Констанкевич.

На її думку, якість отриманих знань і навичок випускників мають підтверджувати незалежні кваліфікаційні агенції. Тому потрібно активізувати їхнє створення. Та головне – реформа повинна враховувати норми Конституції та гарантувати доступність професійної освіти для всіх категорій громадян.

"Тільки якість і доступність може зробити профтехосвіту справді трендовою. Підготовка професійних конкурентоспроможних кадрів зупинить масовий виїзд молоді за кордон, який зростає вже навіть не в арифметичній, а в геометричній прогресії. Поки ж питання про повернення цих людей в Україну залишається відкритим", – зауважила представниця УКРОПу.

На переконання Ірини Констанкевич, у майбутньому законі про профтехосвіту також має бути передбачена система перепідготовки кадрів відповідно до нових завдань.
"Хотілося б, щоб Міністерство освіти та Спілка роботодавців мали спільне бачення майбутньої реформи. Вони повинні працювати синхронно й посилювати один одного", – резюмувала нардеп.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter