В Україні через 7 місяців запрацює єдиний е-реєстр листків непрацездатності. Після цього "захворіти заднім числом" уже не вийде.

Читайте також: Супрун висловилась за легалізацію канабісу

На думку ініціаторів нововведення, головна користь − стане неможливо купити лікарняний без звернення до лікаря і мінімізується можливість порушень при видачі документа. Але експерти кажуть, що можливість корупції залишиться на рівні лікарів первинної медичної допомоги, повідомляє "Сегодня".

Порядок видачі лікарняних зміниться кардинально: вони не тільки стануть віртуальними (хоча можливість роздрукувати документ на звичайному аркуші паперу передбачена за особистим усним зверненням пацієнта), але і будуть більш інформативними, ніж діючі.

Так, крім П. І. П. хворого, дати його народження, статі, місця роботи і термінів непрацездатності додасться його ідентифікаційний код (за наявності), а також посада та ідентифікаційний код лікаря, який видав лікарняний.

При цьому у ньому будуть зафіксовані дата і час внесення у його базу даних інформації про звернення пацієнта і рышення лікаря про видачу листа непрацездатності.

Доступ до реєстру матимуть через електронний підпис уповноважені особи Пенсфондк, МОЗ, Фонду з тимчасової непрацездатності, лікарі, котрі видають лікарняні, і співробітники відділу кадрів підприємств і фірм.

Читайте також: Психолог розповів, як не терпіти у стосунках те, що не подобається

Усе буде відбуватися у такому порядку: лікар формує лікарняний, вказуючи у ньому діагноз у вигляді шифру (згідно з медпротоколом), термін тимчасової непрацездатності та заносить дані до реєстру.

Коли лікарняний закривається, дата виходу на роботу теж фіксується, а хворому лікар може видати на руки або унікальний номер лікарняного у реєстрі, або роздрукувати документ повністю для полегшення його ідентифікації роботодавцем. Перші п'ять днів непрацездатності, як і зараз, оплатить роботодавець, наступні − Фонд непрацездатності, куди роботодавець передасть інформацію.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter