Для того, щоб вирішити проблему законності перебування в Україні сотень тисяч автомобілів на іноземній реєстрації, українська влада не доклала достатніх зусиль.

Читайте також: "Бляхомільйонери": схеми і "такса" митникам за ввезення "євроблях" на Україну через волинську митницю

Про це пише Свідок.Online з посиланням на Економічні Відомості.

В листопаді 2017 року ДФС розпочала спільне розслідування з литовськими митними органами саме з цього приводу. Тоді в.о. голови ДФС Мирослав Продан навіть зустрівся зі своїм колегою, гендиректором Митного департаменту при Мінфіні Литви Арунасом Адоменасом у Вільнюсі.

За словами посла Литви в Україні, вирішення цього питання цілком залежить від України.

Також посольству стало відомо, що навіть так звані ДНР та ЛНР неправомірно пропонують мешканцям Києва та непідконтрольних територій придбати автомобілі в Литві: розміщують на своїх інтернет-сторінках логотипи популярних литовських порталів оголошень, називаючи їх "партнерами".

"Оперативно розібравшись у ситуації, можемо запевнити, що згадані литовські компанії ніколи не співпрацювали і не співпрацюють з т.зв. ДНР та ЛНР, а також не давали згоди на використання їхніх логотипів. Така інформація для литовського бізнесу стала прикрою несподіванкою. Портали оголошень "Autogidas" та "Autoplius" зробили кроки, щоб їхні логотипи були видалені з відповідних сторінок. Це засвідчує, що литовські підприємці з усією відповідальністю ставляться до поваги суверенітету та територіальної цілісності України і чітко дотримуються офіційної політики литовського уряду", – запевнив посол.

За даними митних органів, на 1 листопада 2017 р. на території України перебувало понад 59 тис. транспортних засобів з литовською реєстрацією. 44,6 тис. одиниць із них перебували в режимі тимчасового ввезення. Фахівці стверджують, що на кінець січня 2018 р. кількість "блях" з литовськими номерами збільшилася ще на 10%.

Наприкінці листопада 2017 р. директор консалтингової компанії Friendly Avia Support, яка також працює й у Вільнюсі, Олександр Ланецький повідомляв, що митний департамент Литви може ініціювати порушення кримінальних справ проти організаторів експорту авто з литовськими номерами.

Читайте також: Розмитнення "євроблях": власників можуть змусити заплатити половину вартості авто

Він також зазначав, що литовське законодавство є щодо цього досить жорстким: нібито керівникам та акціонерам фірм, через які купували такі авто, однак, зрозуміло, якщо буде доведено злочинну змову, загрожує три кримінальні статті. Це розграбування підприємства, несплата податків, масове наймання нелегалів на неофіційну роботу.

Також, за словами Ланецького, реальних власників таких авто, що придбані в Литві, може очікувати затримання та конфіскація автомобілів під час перетину кордону з ЄС. Однак зрозуміло й інше – якщо таку саму допомогу не нададуть під час перетину кордону українські колеги, то нічого з цього не вийде.

За його словами, у Литві немає такої проблеми: "У Литві автомобілі з іноземною реєстрацією можуть їздити лише обмежений час – не більше шести місяців. Якщо особа перебуває в країні понад цей час, тоді вважається, що він (вона) постійно проживає в цій країні та має перереєструвати автомобіль. Якщо серед литовців знайдуться такі порушники, вони відповідатимуть за законом".

Читайте також: "Євробляхам" можуть заблокувати рух в Україну

У принципі, сьогодні використовують дві основні схеми постачання таких автомобілів в Україну. Так, за першою з них – створення спеціальної фірми з вивезення таких авто на місці.

За схемою транзиту або тимчасового ввезення на 90 днів чи рік (1 рік – термін для іноземних громадян) ці автомобілі за договором, який українці підписують з однією з таких литовських фірм, мають право використовувати "євробляху" на території України. У цьому разі технічний паспорт авто належить литовській фірмі, тобто юридичній особі – нерезиденту України. Однак фізособа з України має право використовувати його на свій розсуд.

Друга схема – автомобіль "прибуває" та "працює" в Україні через фізичну особу – громадянина ЄС. У цьому разі іноземець начебто за гроші українця купує автомобіль собі, який останній оформив через фірму. Цей іноземець дає доручення на право користування автомобільним засобом українцеві. Також юридично засіб пересування перебуває у власності іноземця, але в Україні повноправне користування ним належить українцеві. Річ у тім, що це право, з одного боку, є тимчасовим, однак фактично воно є безстроковим.

Читайте також: В Україні можуть ввести багатотисячні штрафи за "євробляхи"

Справді, відносна законність таких способів спричинила вже величезну проблему всеукраїнського масштабу. І треба зазначити, мабуть, головне – в обох випадках автомобілі на "євробляхах" не належать українцям, тобто не є їхньою власністю.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter