Окружний адміністративний суд міста Києва своїм рішенням призупинив дію рішень місцевих рад про добровільне об’єднання у 34 громадах до вирішення спору. У переліку ОТГ – п’ять волинських громад.

Читайте також: 8 країн закликали Росію не готувати незаконні вибори на Донбасі

Про це повідомляє Громадянська мережа ОПОРА.

6 листопада 2018 року в Реєстрі судових рішень оприлюднено Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва щодо адміністративного позову народного депутата України Артема Вітка до Мінрегіонбуду України та 34 місцевих рад. 2 листопада cуд ухвалив рішення про забезпечення адміністративного позову депутата шляхом зупинення дії рішень місцевих рад про добровільне об’єднання до вирішення спору. Такий захід суду безпосередньо стосується 34 ОТГ, в яких перші місцеві вибори призначені на 23 грудня 2018 року і розпочався виборчий процес. Серед 34 громад – 5 ОТГ Волинської області:

Гуто-Боровенська сільська об'єднана територіальна громада, утворена на території Камінь-Каширського району;

Тростянецька сільська об'єднана територіальна громада, утворена на території Ківерцівського району;

Ківерцівська міська об'єднана територіальна громада, утворена на території Ківерцівського району;

Привітненська сільська об'єднана територіальна громада, утворена на території Локачинського району;

Гіркополонківська сільська об'єднана територіальна громада, утворена на території Луцького району.

Читайте також: Зеленський вирвався на друге місце у президентських перегонах

Ключовим питанням подальшого розвитку подій є позиція ЦВК щодо необхідності або неприйнятності врахування рішення суду як підстави для скасування вже призначених виборів, процес яких розпочався.

1 листопада 2018 року ЦВК, на думку ОПОРИ, створила прецедент скасування вже призначених перших та додаткових місцевих виборів на прикладі 4 ОТГ (Донецька, Житомирська, Вінницька області). Важливо не допустити дестабілізації розпочатих 3 листопада перших місцевих виборчих процесів і вжити усіх необхідних заходів для забезпечення прав громадян.

На думку ОПОРИ, чинне законодавство, підзаконні акти, рішення КСУ та судова практика не передбачають можливості скасування виборів після їх призначення. Періодичність виборів, забезпечення у виборчому процесі принципу правової визначеності є важливою частиною демократичних стандартів виборів, дотримання яких є обов’язком держави. Практична можливість скасовувати вибори після їх призначення є порушенням прав виборців і загрозою для стабільності виборчого процесу в цілому.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter