Минулого тижня "Укравтодор" протендерив на ремонт/будівництво доріг 11,54 мільярда гривень. Ще 1,45 мільярда гривень картелісти поділили на експлуатаційний догляд за трасами державного значення. На ремонт мостів роздали підряди на 0,30 мільярда гривень. Про це йдеться на сайті "Наші гроші".

Читайте також: На Волині у снігових наметах застрягло 14 автомобілів (фото, відео)

Найбільші гроші розігрувались на шматок бетонки Н-08 у Полтавській області разом з будівництвом мосту через Дніпро у Кременчуці. Цей підряд розіграли між собою дві турецькі фірми – "Dogus" та "Onur". Контракт ціною 11,25 млрд грн отримав "Догуш", відомий українцям за будівництвом терміналу "Д" у аеропорту "Бориспіль" та скандалом з будівництвом Дарницького "мосту Кирпи" в середині 2000-х років. Тоді у турків був підряд на будівництво мосту, однак у залізничної Дирекції з будівництва мосту змінився начальник. Новим керівником став громадянин, який працював керівником фірми "Планета-Міст". І у 2004 році цей громадянин уклав новий контракт на будівництво мосту вже з "Планетою-Міст". Після цього почались суди турків з Україною про відшкодування збитків, і вони продовжуються(!) до сих пір.

Однак не це головна родзинка у контракті "Догуша". У полтавському контракті нарешті засвітили ціни на бетон, який є одним з основних будматеріалів на будівництві мосту і бетонної дороги. Вони виявились набагато меншими від цін, по яким минулого року закуповував бетон лідер картелю "Автомагістраль-Південь". Якщо турки зараз домовились з Укравтодором про бетон В30 по 2 918 грн за кубометр, то автомагістралівці закуповували його у своїх постачальників по 3 293 – 3 420 грн/м3. А відповідно ще дорожче продавали його Укравтодору, який тоді приховував кошториси на будівництво бетонної траси Н-31, підрядником якої і є "Автомагістраль-Південь".

Також турецький "Догуш" набагато вигідніше для державного бюджету України постачатиме і асфальт для будівництва полтавської траси. Наприклад, їхній асфальт ЩМА-20 коштує 3 305 грн/т, а "Автомагістраль-Південь" по укладеному минулого тижня контракту на будівництво траси М-04 ціною 293 млн грн  цю саму марку асфальта законтрактували по 3 999 грн/т, тобто на 20% дорожче від турків. І таке завищення цін  у контракті "Автомагістралі-Південь" розмазане не тільки по асфальту, а й по щебеневій продукції та емульсії.

Читайте також: Пекельна ділянка: ведучі популярного шоу проінспектували найгіршу дорогу на Волині (відео)

І все це відбувається на фоні розбірок щодо заборони на імпорт в Україну цементу. Українські виробники цементу пролобіювали антидемпінгове розслідування Міністерства економіки саме стосовно турецького будматеріалу, оскільки він підриває цінову політику на нашому ринку. А на нашому ринку правлять всього чотири компанії, що володіють найбільшими цементними заводами.

На ринку експлуатаційного догляду розподілили 1,45 млрд грн. І цього тижня симптоматично майже всі гроші забрали "Автомагістраль-Південь", "Ростдорстрой" та "Онур" (незначну сотню мільйонів отримало "ДС пром груп"). Тобто державні облавтодори ніде не отримали нічого, а всім іншим ремонтникам картель показав, що має амбіцію і на цей сектор ринку.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook