Популярні волинські газети "Вісник +К", "Твій вибір" та ще кілька районних видань розмістили замовні матеріали з чорним піаром проти певних кандидатів у президенти, зокрема Володимира Зеленського. Розсилка "чорнухи" відбувається централізовано з Києва по регіонах. Редакторам газет пропонують чималі гроші за розміщення "брудних" матеріалів.

Читайте також: Гроші не пахнуть: волинські газети зганьбились, опублікувавши "чорнуху" проти Зеленського

Йдучи на цей крок, очільники видань не тільки плюють на мораль, журналістські цінності та професійні принципи, але й порушують закон, адже здебільшого не вказують замовника і те, що подібні статті є політичною рекламою.

Євген Хотимчук, який є власником, ідейним натхненником газети "Вісник +К" і  секретарем Волинської обласної організації Національної спілки журналістів України (НСЖУ), після 30 років у професії ганебно продався нечесним кандидатам у президенти і розмістив статті з чорним піаром у своєму виданні. Його син Тарас, який є головним редактором газети "Твій вибір", пішов стопами батька і також повівся на гроші.

В НСЖУ засудили волинські видання за публікацію "чорнухи". Голова спілки Сергій Томіленко зазначив, що політичні штаби користуються бідністю більшості редакцій та намагаються розмістити публікації замовного характеру. І в той час, як більшість редакцій опираються, не обходиться без видань, які не гребують честю та репутацією, залюбки публікуючи брудні матеріали, повідомляє ІА Волинські Новини.

Читайте також: На Волині БПП тисне на держслужбовців, чиї родичі відкрито виступають за Зеленського

"Перші дзвінки прийшли з Волині. Зараз ми перевіряємо інші газети, бо саме в середу-четвер виходять свіжі номери. Враховуючи, що і по інших областях були пропозиції розмістити цей текст, можна говорити, що це масована атака на кандидата", – розповідає Томіленко та додає, що розміщаючи відверто маніпулятивні тексти газети, фактично, продають свою репутацію.

Механізм поширення дуже простий – рекламна агенція отримує замовлення на поширення певного тексту і користуючись своїми контактами в ЗМІ пропонує публікацію за гроші.

"І тут все залежить від редакторів. Продадуть вони свою совість, або ж підтримують вони стандарти журналістики і не будуть публікувати бруд", – пояснює Сергій Томіленко.

Та додає, що будь-який наклепницький матеріал може оскаржуватись в суді. Натомість юристи Зеленського мають підстави звернутись в редакції газет з вимогами щодо спростування.

"Маємо зупинити хвилю бруду проти всіх кандидатів. Не можна публікувати брудні замовні матеріали ні про Тимошенко, Порошенка чи про якогось іншого кандидата, даючи контр-агітаційні матеріали під прикриттям", – пояснює він.

Зі слів Сергія Томіленко, замовниками такої інформаційної провокації можуть бути штаби і кандидати, "яких дратує високий рейтинг Зеленського".

Заслужений журналіст України, заступник голови Волинської обласної організації НСЖУ та головний редактор "Волинської газети" Володимир Данилюк зазначає, що на лідерів президентської гонки ллється найбільше інформаційних помиїв.

"Ще минулого року наша організація звернулась до наших колег з закликом уникати речей, які суперечать нормам журналістської етики. На жаль, це не всі почули. Сумно, що відбуваються такі речі. Не можна опускатись до такого рівня, щоб робити матеріали з явними ознаками замовності.

Ця ситуація буде предметом обговорення на комісії з журналістської етики. Це сумно, адже на Волині останнім часом не було таких прикладів. Так бути не має", – резюмує Володимир Данилюк.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook