Батьківський комітет ДНЗ № 3 вирішив перевести батьківські кошти у прозоре русло, створивши благодійний фонд. Це, вважають лучани, дозволить ефективніше використовувати батьківські кошти на потреби дитсадків і відкриє нові можливості для розвитку закладів, - повідомляє Інформаційне агентство Волинські новини.

Про це стало відомо під час прес-конференції фахівців ОМГО «Волинський Інститут Права» на тему «Інновації у діяльності освітніх закладів Волині», 13 жовтня.

Нагадаємо, попередньо у Луцьку стартував новий проект ГО «Волинський Інститут Права», в рамках якого провели громадський моніторинг ДНЗ Луцька. Результати моніторингу засвідчили, що адміністрації закладів зазвичай ставлять батьків перед фактом про гроші на потреби садочка, не радячись із ними. А батьки, натомість, не отримують чітких фінансових звітів про те, чи ефективно використані кошти, як обиралися товари та виконавці послуг. Тому виникла потреба в тому, аби навчити батьків контролювати внески в садочки й мотивувати їх брати активну участь у розвитку самих закладів.

Найперше, кошти батьківських внесків, які записуються в звичайні зошити, мали б надходити на банківські рахунки юридичних осіб - офіційно зареєстрованих фондів. Таким чином, звітність витрат батьківських коштів і їх контроль були б прозорими. Проте реєстрація юридичної особи – це додаткові витрати. А ще для такої діяльності потрібні спеціальні знання, адже люди, які цим займатимуться, мають формувати і подавати фахові й зрозумілі звіти. Тому, розповідають у Волинському Інституті Права, таку ініціативу в батьківських комітетах сприймають з пересторогою.

На цьому етапі до реалізації проекту долучився Фонд Ігоря Палиці «Новий Луцьк». Так, 6 липня, голова правління Фонду Олександр Товстенюк та директор Волинського Інституту Права Ірина Гайдучик підписали Меморандум про співпрацю, в рамках якого батьківським комітетам луцьких ДНЗ допоможуть оформитися юридичними особами, і навчать батьків вести прозору фінансову звітність та оптимально використовувати кошти. Відтак, у рамках Меморандуму співпраця Фонду та ДНЗ триває.

Згідно з умовами підписаного документу, Фонд «Новий Луцьк» допоможе профінансувати реєстрацію юридичних осіб батьківських фондів при ДНЗ міста та створити Ресурсний центр, в якому готуватимуть команду людей, готових взятися за реалізацію такої справи. Мета такого центру - допомогти батькам розібратися з використанням коштів, які вони самі ж виділяють на садочок, аби кожна копійка йшла на потреби їх дітей.

Врешті, у Луцьку таки з’явилися батьки, які готові створити благодійний фонд. Так, у ДНЗ № 3 батьківський комітет вирішив створити благодійний фонд, аби провадити прозору фінансову звітність.

«Дитина більшість часу перебуває в садочку. Вона там спить, харчується. Всім батькам хочеться, щоб у їх дітей було все найкраще, а насправді кращого нема. Батьки купують миючі засоби, ремонтують меблі і майданчики», - розповідає голова батьківського комітету ДНЗ №3 Петро Петрук.

Але збір батьківських добровільних внесків іноді стає невдячною справою, оскільки не раз доводиться чути на свою адресу звинувачення у непрозорій звітності. Зрештою, батьки захотіли змінити ситуацію.

«Може ми не встигнемо зробити все, бо діти в садочку перебувають лише три роки, але перші кроки будуть зроблені. І це буде наш маленький вклад у майбутнє закладу. Вже те, що вихователі не збиратимуть гроші і буде прозора фінансова звітність – уже плюс. Не буде звинувачень, що за батьківські гроші хтось собі збудував особняк чи подібне», - каже чоловік.

Власне, в ДНЗ розпочинають процес оформлення юридичної особи – благодійного фонду, за підтримки Волинського Інституту Права.

Зауважимо, згідно з Меморандумом, в рамках співпраці Волиського Інституту Права та Фонду «Новий Луцьк» було заплановано розпочати роботу з ДНЗ, а за рік, ймовірно, почати працювати зі школами. Так, першими створити благодійний фонд вирішили в ЗОШ №11 Луцька.

Як розповіла голова правління фонду ЗОШ 11 «Ерудит» Наталія Гунько, батьки прийняли рішення поборотися за гранти, оскільки коштами батьків всі потреби закладу не вирішити. Відтак, батьки звернулися за допомогою в Офіс розвитку кварталу Фонду Ігоря Палиці, де їм допомогли все зробити, і надаватимуть юридичний супровід надалі.

«Якби було все так просто - таких людей, які б створили самотужки фонди, було б багато. Але можна мати інструмент, але не кожен вмітиме ним користуватися. Тому ми й звернулися за допомогою до фахівців, які нас навчать, як залучати додаткові кошти для школи. Свого часу нам доводилося самотужки шукати за що ремонтувати спортзал, коли почала валитися штукатурка зі стелі. Ми по тому ще два роки виплачували гроші за зроблену роботу», - додає Наталія Гунько.

Наприкінці зустрічі між ОМГО «Волинський Інститут Права» та деканом педагогічного інституту Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки було підписано Меморандум про співпрацю.

«Молоді спеціалісти, майбутні педагоги, яких готує наш інститут, мають бути готові до нових форм та підходів у діяльності. Саме тому ми домовляємось про співпрацю і ставимо перед собою за мету «впроваджувати інноваційні форми підготовки спеціалістів освітньої сфери, створювати можливості та передумови для розвитку їх творчого та наукового потенціалу, формувати готовність молодого спеціаліста до інноваційної діяльності та генерування нових знань». Наша мета звучить амбітно та її досягнення реальне лише тоді, коли ми прикладемо максимум зусиль. Це не означає, що весь потік студентів має навчатись писати проекти і працювати із благодійними фондами, ми маємо обрати тих, хто справді покаже результати», - зазначила декан педагогічного інституту СНУ Анна Лякішева.