Як вже відомо, з 1 січня 2016 року вступив у силу Закон, що забороняє ввозити в Україну автомобілі, які відповідають екологічним стандартам не нижче Євро-5. Заборона стосується будь-якої техніки – легковий, комерційної, автобусів, нової і вживаної, - пише Вusinessua.
Норма була внесена в законодавство України ще в 2012 році Законом №5177 «Про внесення змін до закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» щодо колісних транспортних засобів».
Що стосується європейських автомобілів, то для них екологічний стандарт Євро-5 почав діяти з вересня 2009 року. За VIN-кодом такі автомобілі позначаються як 2010 року випуску. Втім, існують і моделі, які відповідали цим стандартом і раніше. Але це – скоріше, виняток, ніж правило.
Таким чином, з 1 січня 2016 року ввезти в Україну автомобіль старше 2010 року випуску (тобто, віком понад 5 років) неможливо. Для багатьох американських, японських, корейських і китайських автомобілів цей показник екологічності став доступний ще пізніше, а для деяких «китайців», «індійців», і «іранців» недоступний і донині. З-за цього в Україну з початку року перестали поставлятися ряд китайської техніки, іранський Saipa, індійська Tata, Ashok Leyland. Від випуску декількох модифікацій відмовився вітчизняний ЗАЗ.
Втім, на українському ринку можуть з'явитися автомобілі 2008 і 2009 року випуску, які ввезені після 1 січня 2016 року, але начебто відповідають нормам Євро 5. До таких автомобілів слід ставитися дуже обережно. Так, за словами генерального директора асоціації автоімпортерів ВААІД Олега Назаренка на своїй сторінці в Фейсбук, «контролюючі органи мають намір дуже жорстко відстежувати виконання цієї норми, а жертвами можуть виявитися прості громадяни, які купили транспортний засіб, що не відповідають цим вимогам і старше 5 років, у порушників закону».
Назаренко попереджає, що шахраї можуть завозити автомобілі старше 5 років, отримати брехливий сертифікат про Євро 5 у продажного органу сертифікації і продати його довірливому покупцеві. А потім контролюючі органи можуть зробити запит заводу-виробника і отримають реальну інформацію: який реальний екологічний сертифікат у даного авто, чи був він переобладнано на заводі і чи можливо його переобладнання з метою підвищення екологічного класу без участі заводу. Якщо дана інформація не підтвердиться, цей автомобіль можуть конфіскувати, - стверджує Назаренко. Особа, ввізши автомобіль в Україну, отримає штраф у розмірі 300% митних платежів. І хоча власник машини може судитися і домогтися визнання себе сумлінним покупцем, але реєстрація автомобіля буде анульована, а їздити власник буде тільки за судовим рішенням.
За моєю інформацією, стверджує гендиректор ВААІД, скоро один з контролюючих органів оголосить про анулювання реєстрації автомобілів, які були ввезені в Україну у 2014-2015 роках і реально не відповідають Євро 4, тобто, старші 2006-го року (в ЄС-євро 4 було введено у вересні 2005).
Таким чином, при купівлі автомобіля, який був ввезений в Україну з 01.01.2016 і старше 2010 року; а також при купівлі транспортного засобу, раніше зареєстрованого з 1 січня 2014 і старше 2006 року, будьте обережні! Адже не виключено, що незабаром реєстрація цього автомобіля буде анульована. При цьому штраф власнику не загрожує (якщо він його не ввозив в Україну і не розтаможував самостійно), але експлуатація такої машини буде складною, а продати її вдасться лише на запчастини.
Коментарі
таврія
07.01.2016 12:58:55
Засуньте цього Назаренка в запорожець