АналогНа дорогах Київщини почав працювати новий лазерний визначник швидкості TruCAM. У ДАІ кажуть, що на відміну від "Візира", цей прилад практично не залишає порушникові шансу на виграш у суді, пише сьогодні "Газета по-киевски".
Головна радість ДАІ - те, що "Візир" бачать антирадари, а TruCAM - ні. Тобто здогадатися про те, що вас знімають прихованою камерою, можна тільки завдяки "листу щастя" в поштовій скриньці і по знаку "ведеться відеоспостереження" на в\'їзді до населеного пункту. Працювати TruCAM розпочав з суботи, але поки не закуплять достатньої кількості апаратів, "брати" водіїв будуть страхом штрафу.
"На трасах Київської області встановлено шість антивандальних термобокси, - розповідає заступник начальника управління ДАІ Київської області Олександр Ткаченко. - Прилад поки буде стояти лише в одному, але побачити за тонованим склом, чи є він там, не вдасться . Тому водієві простіше скинути швидкість на цій ділянці, ніж потім платити штраф".
Перший в Україні лазерний радар TruCAM розробили в Центрі космічних технологій NASA, Пише сьогодні "Комсомольська правда" в Україні".
Американський прилад здатний дістати порушника на відстані 1200 м. А крім швидкості він може вимірювати і дистанцію між машинами, при цьому його не бачить антирадар, а головне - распечативая фото з порушенням, комп\'ютер ставить не тільки швидкість, номерний знак машини, час, прізвище інспектора , але і координати місцевості, де проходив завмер.
"Це дуже важливо, адже з "Візиром" була вічна проблема. Приміром, ми робимо фото в межах населеного пункту, але на роздруківці часом місцевість не зрозуміла, - продовжує Ткаченко. - Водії цим користувалися і подавали на нас до суду - мовляв, ми ловимо на трасах, а видаємо, як в місті. У TruCAM все передбачено. За допомогою GPS-датчика прилад визначає координати і ставить їх на фото ".
Даішники планують використовувати новинку по повній. Крім постового чергування, TruCAM будуть ставити в спеціальні термобокси, де радар буде стежити за порушеннями цілодобово.
"У нас вже є десяток термобокси, - розповідає Ткаченко. - Ніхто не знає, в якій з ящиків сьогодні або завтра ми встановимо TruCAM. Головне, щоб водії, заїжджаючи в населений пункт, пригальмовували, побоюючись. Наприкінці зміни інспектор буде приїжджати до Термоящики і забирати інформацію про порушення в свій ноутбук".
Працювати пристрій може у двох режимах: автоматичному і ручному. Для першого на дорозі встановлюють термобокси з броньованим склом, і знімає він на відстані 70 метрів. Пристрій без підзарядки може працювати 15 годин, зробити 40 тис фото або 16 тис відеороликів, по 3 знімка за одну секунду.
При ручному режимі передбачено спеціальний приклад, який упирається в плече даїшникові. З боку цей процес схожий на полювання фоторужьем. Ловити порушників можна на відстані до 1200 метрів.
При ручному режимі співробітник Державтоінспекції повинен зупинити водія, показати йому відео порушення і виписати протокол.
До речі, в ДАІ розглядають й іншу альтернативу "Візира" - прилад "Арена". Але кажуть, що це просто модифікований "Візир", а TruCAM - прилад нового покоління. Тим не менше, "Арена" коштує близько 250 тис грн, а TruCAM - 100 тис грн. До речі, скандальні "Візири" як і раніше залишаться на озброєнні ДАІ.
У роботі пристрій гранично простий. При перевищенні камера автоматично знімає ролик.
Чим TruCam кращий за "Візир" і "Арену"
1. "Візир" - радіолокаційний прилад, а TruCam - лазерний. Як порівняв Ткаченко, технологічна різниця - як між "Запорожцем" і новітнім "Мерседесом".
2. ДАІ не повторила помилок з "Візиром", який сертифікувала після початку його використання. TruCAM пройшов державну метрологічну атестацію 20 червня 2009. Держслужба спеціального зв\'язку та захисту інформації надала експертний висновок, що інформація в приладі захищена надійно.
3 ."Візиру" потрібна була прив\'язка до місця - або знак про в\'їзд до населеного пункту, або кілометровий стовпчик - тепер же можна знімати будь-де.
4.Як і у випадку з "Візиром", водій про штраф дізнається з листа. Постанова прийде з вашими даними. У додатку до протоколу буде фото, де чітко видно держномер авто. На фото вкажуть час, швидкість машини, широту і довготу місця порушення. Ще на бланку буде вказано точну адресу файлу на даішної комп\'ютері, і зверху на ньому печатку ДАІ.
5. На відміну від "Візира", переплутати автомобілі в потоці транспорту неможливо: лазерний промінь вибирає тільки один об\'єкт.
До речі TruCAM затребуваний в Європі: у Німеччині діє 297 таких пристроїв, у Франції - 1700, Італії - 1500, Австрії - 1100, тобто вони навіть в Пакистані. А ось Росія ними не користується, вважаючи за краще радіолокаційні прилади.
У лютому Окружний адміністративний суд Києва заборонив Державної автомобільної інспекції використовувати прилад вимірювання швидкості "Візир".
Але ДАІ продовжувала використовувати цей прилад, оскільки рішення суду так і не внабуло через самих же позивачів - представників Ради автомобілістів України, - чиї вимоги лише частково задовольнив суд. В кінці лютого вони подали заяву про апеляційне оскарження вердикту.
Два тижні тому Міністерство внутрішніх справ внесло "Візир" до переліку технічних засобів, які співробітники ДАІ можуть використовувати для виявлення і фіксації порушень правил дорожнього руху.
Адвокати Національної правової палати вважають, що пристрій "Візир" не відповідає вимогам законодавства України. Технічні можливості приладу не дозволяють застосовувати його інспектору ДАІ як винятковий доказ правопорушення, повідомляє newsru.ua.
Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
коментарів немає