Податок на рекламу планується збільшити в десятки разів. Така норма міститься в проекті змін до декрету Кабміну "Про місцеві податки і збори", який може бути ухвалено найближчим часом. У разі схвалення цієї пропозиції рекламний ринок чекає глобальне підвищення цін. Додаткові витрати виробники можуть перекласти на споживачів, зазначають експерти, пише "КоммерсантЪ-Украина".
В п\'ятницю профільна галузева організація "Індустріальний телевізійний комітет" опублікувала проект змін, що опинився в її розпорядженні, в декрет Кабінету міністрів "Про місцеві податки і збори". Уряд пропонує збільшити ставку податку на рекламу з 0,5% до 2,5-3% і ввести додаткові підвищуючі коефіцієнти: для реклами на телебаченні - 7, в друкованій пресі - 5 і для зовнішньої реклами - 2. Крім того, Кабмін має намір розширити список видів реклами, що підлягають оподаткуванню .
Крім розміщення і установки реклами, оподатковуватиметься "публікація будь-яким способом інформації про ім\'я (найменування) спонсора, товарного знаку і послуг спонсора". Отримати коментарі в уряді вчора не вдалося.
На думку учасників ринку, підвищення податків вкрай негативно позначиться на галузі. "У разі ухвалення документа податок на ТБ-рекламу зросте до 21%, в пресі - до 15%. При прогнозі зростання ТБ-ринку на 10% таке збільшення податків зведе нанівець навіть невелику прибутковість великих каналів", - упевнена виконавчий директор "Індустріального телевізійного комітету" Катерина Котенко. За її словами, канали будуть вимушені скорочувати основні статті витрат: зарплати, штат і кошти на виробництво власного програмного продукту.
"Ми просто повернемося до 2003 року, коли в ефірі був лише російський продукт", - вважає виконавчий директор Незалежної асоціації телерадімовлення (представляє інтереси регіональних теле- і радіокомпаній) Катерина Мяснікова.
Збільшення податкового тягаря виявиться не менш болючим і для регіональних мовців. "Лише за останні півроку через фінансові збитки 12 регіональних радіо- і 7 телеканалів були вимушені продати свої потужності і стати частиною загальнонаціональних мереж. Збільшення податку стане для багатьох з них фатальним", - підкреслює Мяснікова.
У сегменті преси від підвищення податків постраждають ті видання, структура доходів яких більше залежить від реклами, ніж від продажів тиражу, говорить гендиректор Української асоціації видавців друкарської преси Олексей Погорєлов. "Раніше були окремі види спонсорства, які не піддавалися оподаткуванню, але тепер під податок потрапляє все", - додає юрист асоціації Олександр Дяченко.
Різке збільшення податків кінець кінцем вдарить по споживачах, зазначають учасники ринку. "Компанії-рекламодавці, які платять податок на рекламу, не відмовлятимуться від прибутку добровільно", - вважає Котенко. "Рекламодавці поступово підвищуватимуть ціни на свою продукцію, і споживачам доведеться платити за все більше", - заявляє партнер сейлз-хауса "Сфера ТБ" Ігор Остраков. "Цього року рекламні бюджети вже затверджені, тому у разі підвищення податків ми зможемо зменшити рекламну активність. Але не виключено, що вже наступного року ціни доведеться підняти", - говорить директор по маркетингу компанії "Юнімілк-Україна" Максим Кучко.
Слід заначити, що українські підприємства і громадяни сповна заплатять за підвищення соціальних стандартів, передбачене проектом держбюджету на 2010 рік. Уряд має намір збільшити ставки акцизного збору на всі підакцизні товари, посилити адміністрування ПДВ і обмежити можливості бізнесу зменшувати сплату податку на прибуток за рахунок збитків минулих років. Підприємства не готові до різкого підвищення акцизів.
Міністерство фінансів розробило законопроект, який вносить зміни до 13 податкових законів з метою збільшення доходів держбюджету на 2010 рік. Документом, зокрема, запропоновано узаконити електронний реєстр податкових накладних з ПДВ, без формування якого підприємства не зможуть сформувати податковий кредит і, як наслідок, отримати бюджетне відшкодування ПДВ. Ці ж норми безуспішно пропонувалися попереднім складом уряду.
Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
коментарів немає