Голос сторонньої людини, який було чутно в кабіні екіпажу польського Ту-154, міг належати директору служби дипломатичного протоколу МЗС Польщі Маріушу Казані.

Таку інформацію, пише Infox, отримала польська Gazeta Wyborcza з джерела у МВС Польщі, яке контролює процес розслідування авіакатастрофи під Смоленськом. 

За мить до того, як лайнер зачепився за дерева, Казана нібито запитав у екіпажу, чи все йде відповідно до плану і чи треба враховувати можливе запізнення. Що йому відповіли пілоти, представник МВС не каже. Однак очевидно, що протоколіст порушив правила перебування в літаку – в момент приземлення чиновник повинен був сидіти на своєму місці, пристебнутий ременями безпеки, пише газета Сегодня з посиланням на польське джерело. 

Колишній військовий льотчик Микола Лосєв, який опинився на місці аварії через 20 хвилин після катастрофи, повідомив польським журналістам, що в розбитій кабіні дійсно були не тільки пілоти, але й людина в цивільному одязі. 

Представники МЗС Польщі та генпрокурор Анджей Cеремет в інтерв\'ю журналістам у п\'ятницю, 7 травня, не змогли ні підтвердити, ні спростувати інформацію про присутність Казани у кабіні. 

У кабіні Ту-154 працювали четверо членів екіпажу: командир, другий пілот, штурман і бортінженер. 

Раніше повідомлялося, що голос п\'ятої людини, виявлений на магнітній стрічці мовного самописця, міг належати одній зі стюардес. 

Опитані журналістами співробітники служби охорони президента зазначають, що, як правило, VIP-персони можуть питати екіпаж про передбачуваний час зльоту або посадки. Пропозиція зайти в кабіну може надійти й від самого пілота. Однак у зв\'язку з поганими погодними умовами поява сторонньої людини в кабіні незадовго до посадки виглядає дивною, наголошує колишній голова служби безпеки Польщі Громослав Чемпінський. 

Як встановили слідчі, мовний самописець, що фіксує переговори членів екіпажу, розмови з диспетчерами і голоси в кабіні пілотів, зафіксував останні 30 хвилин польоту, повідомляє Кореспондент.

Представники Міждержавного авіаційного комітету повідомили, що розшифровка чорних ящиків ще не завершена. Після вивчення записів вони будуть відправлені до Польщі і оприлюднені. Крім того, фахівці МАК вилетіли до США для вивчення встановлених на борту Ту-154 навігаційних приладів.