Росія запропонувала авіаконцерну Антонов замінити двигуни літака Ан-148 з Д-436-148 запорізької Мотор Січ на SaM146 виробництва російського Сатурна і французькою Snecma.
Модель Ан-148 може мати альтернативний двигун, але SaM146, який призначався для російського регіонального лайнера SSJ, не сертифіковано для українського літака і досі не запущено в серійне виробництво.
Росія запропонувала Україні розглянути питання заміни запорізького двигуна Д-436-148 на літаках Ан-148 двигуном SaM146 виробництва російського НПО Сатурн і французькою Snecma. Як стверджують джерела видання, це питання обговорювалося на засіданні спільної російсько-української робочої групи з питань співробітництва в авіапромисловості 26 червня в Москві. "На засіданні розглядалося питання інтеграції авіабудівних комплексів двох країн. Пропозицію російської сторони про заміну двигунів також було внесено до протоколу засідання", - підтвердив один з учасників засідання.
В Антонові це питання вчора не змогли прокоментувати. "Я чув про ініціативу. Але поки це тільки розмови, не більше. Цей двигун не має навіть сертифікації", - заявив газеті голова ради директорів Мотор Січ В\'ячеслав Богуслаєв. Тим не менше Україна готова провести для РФ порівняння характеристик двох двигунів, заявили в Мотор Січ агентству Інтерфакс-Україна: Надійність і паливну економічність Д-436-148 підтверджено в ході експлуатації літака, тоді як характеристики SaМ-146 ще тільки заявлено. Представник Об\'єднаної двигунобудівної корпорації (до неї входить Сатурн) відмовився від коментарів.
Ан-148 - регіональний реактивний пасажирський літак нового покоління, призначений для перевезення 68-85 пасажирів на відстань 2000-4400 км. Літак оснащений двигуном Д-436-148 розробки ДП Івченко-Прогрес, випускається на Мотор Січ.
Лізингова компанія Ільюшин Фінанс Ко оцінює портфель замовлень на літаки Ан-148/158/168 до 2025 року в 130 машин.
Ан-148 припускає варіант використання альтернативного двигуна - це можливо і конструкційно, і технічно, зазначають в Антонові. Але заміна двигуна потребує проведення додаткових робіт, сертифікації та витрат.
Учасники засідання не відкидають того, що питання з двигунами може бути однією з умов Росії при об\'єднанні з українським авіапромом. "Швидше за все це лобі російських двигунобудівників, які багато вклали в розробку цього двигуна, але не можуть запустити його в серійне виробництво через складнощі з запуском SSJ", - говорить Олександр Кава. Двигун SaM146 компанії PowerJet (СП НВО Сатурн і французькою Snecma) призначений для російського регіонального літака SSJ 100, розробку якого розпочато в 2001 році. Але через неготовність SaM146 постачання SSJ 100 для стартових замовників неодноразово відкладалися.
Для Мотор Січ постачання двигунів для Ан-148 займають істотну частину доходів, говорять експерти. "На цей рік заявлено будівництво тринадцяти Ан-148, а це близько $ 55 млн, або 9% від очікуваної виручки компанії", - говорить незалежний фінансовий консультант Інна Перепелиця.
За її словами, зазвичай двигуни займають до 20-30% від загальної вартості літака. Каталожна вартість Ан-148 в різних модифікаціях становить $ 22-25 млн. Вартість SSJ - $ 23,4-28,9 млн.
За матерiалами: КоммерсантЪ-Украина
Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
коментарів немає