Привабливий образ і майстерне володіння всіма цирковими жанрами зробили Олега Попова унікальним клоуном і світовою зіркою манежу, сказав РІА Новини директор Великого московського цирку на проспекті Вернадського Леонід Костюк.

31 липня неповторний "Сонячний клоун" Олег Попов відзначає 80-річний ювілей. Він як і раніше виступає на манежі в Німеччині, де живе з 1991 року, і гастролює по світу, завжди користуючись незмінно гучним успіхом у юних і дорослих глядачів.

"Олег Попов почав виступати в 1950-ті роки і з'явився на манежі в несподіваній для того часу масці, і цим вже завоював симпатію глядачів", - розповів в інтерв'ю РІА Новини Костюк, багато разів працював з ювіляром в одних програмах в Росії і за кордоном .

За його словами, незвичайним для того часу виявилося те, що Попов став виходити на манеж з мінімумом гриму, не зовсім по-клоунські одягненим - в акуратному костюмчику, трохи схожим на стилягу.

"Це був такий звичайний молодий симпатичний хлопчина з гладко зачесаним світлим волоссям, трохи червонуватим носиком. Замість гротескного клоунського шати - кепочку в клітку, піджачок вельветовий, брючки сопілкою чорні в смужку і стильні черевики", - згадує Костюк.

Співрозмовник підкреслив, що відразу, з першої ж репризи виявилася і інша унікальність молодого артиста - його майстерне володіння всіма жанрами клоунади.

"Чудовий артист Леонід Єнгібаров був клоуном-мімом, його називали" Осіннім клоуном ", він тяжів до пантомімі та пародії. Юрій Нікулін у своїх реприза більше брав театральної драматургією, акторською майстерністю. А в Попова у репризі було все", - зазначив Костюк.

Він нагадав, що Олег Попов почав свою роботу на манежі з номера "еквілібрист на вільній дроті".

"Це була комічна сценка і в той же час дуже сильний з трюків номер - дуже рідкісне поєднання потужної трюкової основи з комедійною. Багато хто потім намагалися наслідувати Попову, робити подібні репризи, але у них нічого не виходило", - уточнив співрозмовник.

Костюк розповів і про інших відомих реприза Попова, які, до речі, артист в основному складав і ставив сам.

Наприклад, в жонглерської репризі клоун виходив на манеж в образі кухаря, жонглював трьома картопля з двома виделками - під час трюку на одну вилку потрапляла картопля, він підкидав ще одну - і зверху друга встромляла. "Дуже смішний і шалено складний з трюків номер. У нього там ще й кішка в котел встрибували", - зазначив співрозмовник.

За його словами, Попов завжди подобався і дітям, і дорослим, тому що він різноплановий артист, що майстерно володіє всіма жанрами клоунади. У творчому арсеналі Попова - і пантоміма, і пародія, і в той же час він чудовий, смішний клоун-БУФ.

Костюк розповів, як в 1962 році разом з Поповим працював у Фінляндії. Він зазначив, що фіни взагалі-то не дуже сприймають цирк - на подання ходять, але особливо не реагують. Але коли виступав Попов, вони скандували, тому що йому вдалося не тільки показати себе різноплановим клоуном, але і брав участь у номерах інших артистів.

"Наприклад, в номер акробатів-стрибунів Олег Попов вибігав у своєму клоунському костюмі і повноцінно виконував цілу акробатичну комбінацію як справдешній акробат. А в кінці спектаклю в номері джигітів виїжджав на коні і робив складні трюки джигітовки, включаючи" обрив ", коли артист волочиться по землі слідом за конем ", - поділився співрозмовник.

Він також згадав грандіозний успіх Попова у програмі, присвяченій 50-річному ювілею радянського цирку, яка йшла в цирку на Кольоровому бульварі.

"У цій програмі брали участь справжні зірки - і Нікулін з Шуйдіним, і Карандаш, і Олег Попов, але головним був все-таки Попов: він, можна сказати, вів весь спектакль", - зазначив Костюк.

За його словами, при всій своїй популярності й успішності, Олег Попов дуже простий у спілкуванні людина, яка любить пожартувати і посміятися в компанії.

"Адже він з робітників - був слюсарем в минулому. І, між іншим, це йому і в цирковій професії допомагає - весь реквізит Попов завжди робить сам. Володіє і зваркою і слюсарним майстерністю, раніше завжди возив із собою цілих два контейнери з усякими токарними, слюсарними верстатами - загалом, цілу майстерню ", - розповів співрозмовник.

Костюк підкреслив, що Олег Попов - єдиний російський цирковий артист, який став справжньою зіркою манежу за кордоном.

"Він уже працював у Німеччині, коли отримав почесного" Золотого клоуна "на фестивалі в Монте-Карло - це цирковий" Оскар ". Саме почесного, іменного" Золотого клоуна "вручають дуже рідко, це було два-три рази в історії фестивалю - і тільки самим відомим в світі артистам. Ці артисти не беруть участь в конкурсі, тому що вже довели, що вони - кращі ", - додав співрозмовник.

Олег Попов народився 31 липня 1930 року у селі Вирубової Московської області (зараз - Одинцовський район). Незабаром сім'я переїхала до Москви.

У 1943 році в 13 років він поступив учнем слюсаря на поліграфічний комбінат "Правда". А в наступному, 1944 році, займаючись у гуртку акробатики Палацу спорту "Крилья Совєтов", він познайомився зі студентами циркового училища, побував на їх репетиціях і в цьому ж році поступив в Державне училище циркового мистецтва. Закінчив він ГУЦІ в 1950 році за спеціальністю "ексцентрик на дроті".

Майбутня зірка манежу почав свою кар'єру еквілібристом, виступаючи з номером "Ексцентрик на вільній дроті". У 1951 році дебютував як коверного клоуна в Саратовському цирку.

Серед найзнаменитіших реприз Олега Попова - "Кухар", "Свисток", "Промінь". Він брав участь у перших гастролях радянського цирку в країнах Західної Європи. Ці поїздки принесли йому світову славу.

Олег Попов - лауреат Міжнародного фестивалю цирків у Варшаві, премії Оскара (Брюссель, 1958), в 1981 році завоював Почесний приз "Золотий клоун" Міжнародного циркового фестивалю в Монте-Карло і багато інших нагород престижних циркових фестивалів. У 1969 році, до 50-річчя радянського цирку Олег Костянтинович Попов був удостоєний звання народного артиста СРСР.

Артист брав участь у популярній телепередачі дитячої "Будильник".

З 1991 року Олег Попов живе і працює в Німеччині. Німецька публіка називає його "Щасливим Гансом".

повідомляє РИА Новости