На початку цього року почали з\'являтися повідомлення про те, що хакери навчилися зламувати системи керування автомобілем, повідомляє Autonews.ru.

Як відзначають експерти, спочатку мова йшла лише про те, що можна "хакнути" автомобіль через порт OBD-II, який використовується для підключення різного діагностичного обладнання.

Це відбулося після того, як вчені з університетів Каліфорнії і Вашингтона представили доповідь про те, що їм вдалося зламати комп\'ютери транспортних засобів.

Вони дійшли висновку, що з розвитком різних систем і збільшенням кількості різної електроніки, зростає і ризик того, що автомобілі почнуть зламувати. З доповідей вчених випливало, що наразі через той самий порт зловмисник може закачати в машину шкідливі програми, які здатні нашкодити авто.

Також в Інтернеті з\'являються новини про якусь програму CarShark, створену дослідниками цієї проблеми, і здатну, наприклад, пускати в салон гаряче повітря, глушити двигун, міняти показники спідометра і навіть блокувати двері і не давати пасажирам покинути машину.

Втім, відзначає Autonews.ru, для кіберзлочинців ця інформація особливої цінності не мала, оскільки  для доступу до комп\'ютера автомобіля потрібно пробратися в салон і підключитися до цього самого порту OBD-II. Але для виконання головної мети зловмисників, а це в більшості випадків викрадення, цього досить.

Тим часом фахівці Рутгерського та Університету Південної Кароліни, стверджують, що можна зламати автомобіль дистанційно, причому навіть у той момент, коли він їде.

Так, зазначають вчені, слабким місцем сучасних транспортних засобів, виявляється, є датчики тиску шин, які масово встановлюються в сучасні авто, починаючи з 2008 року.

Експерти пояснюють, що вони використовують для передачі інформації радіочастоти, що використовуються електронним блоком керування автомобілем.

За допомогою цього сигналу фахівцям з перерахованих вище університетів вдалося відстежувати два різних транспортних засоби і втручатися в передачу інформації.

Варто зазначити, що поки мова йде тільки про те, що завдяки відкриттю можна буде, як мінімум, "запеленгувати" положення будь-якого авто.

Крім того, зазначають фахівці, зловмисники теоретично можуть спотворити дані, що передаються, і добитися того, що на панелі приладів загориться датчик несправності системи. У крайньому разі подібне втручання може викликати збій у роботі бортового комп\'ютера.

Примітно, що від масштабних проблем наразі рятує те, що датчики мають дуже короткий час включення (вони передають інформацію не частіше, ніж раз на 60-90 секунд).

За матеріалами: AutoNews.ru