Як відзначають експерти, спочатку мова йшла лише про те, що можна "хакнути" автомобіль через порт OBD-II, який використовується для підключення різного діагностичного обладнання.
Це відбулося після того, як вчені з університетів Каліфорнії і Вашингтона представили доповідь про те, що їм вдалося зламати комп\'ютери транспортних засобів.
Вони дійшли висновку, що з розвитком різних систем і збільшенням кількості різної електроніки, зростає і ризик того, що автомобілі почнуть зламувати. З доповідей вчених випливало, що наразі через той самий порт зловмисник може закачати в машину шкідливі програми, які здатні нашкодити авто.
Також в Інтернеті з\'являються новини про якусь програму CarShark, створену дослідниками цієї проблеми, і здатну, наприклад, пускати в салон гаряче повітря, глушити двигун, міняти показники спідометра і навіть блокувати двері і не давати пасажирам покинути машину.
Втім, відзначає Autonews.ru, для кіберзлочинців ця інформація особливої цінності не мала, оскільки для доступу до комп\'ютера автомобіля потрібно пробратися в салон і підключитися до цього самого порту OBD-II. Але для виконання головної мети зловмисників, а це в більшості випадків викрадення, цього досить.
Тим часом фахівці Рутгерського та Університету Південної Кароліни, стверджують, що можна зламати автомобіль дистанційно, причому навіть у той момент, коли він їде.
Так, зазначають вчені, слабким місцем сучасних транспортних засобів, виявляється, є датчики тиску шин, які масово встановлюються в сучасні авто, починаючи з 2008 року.
Експерти пояснюють, що вони використовують для передачі інформації радіочастоти, що використовуються електронним блоком керування автомобілем.
За допомогою цього сигналу фахівцям з перерахованих вище університетів вдалося відстежувати два різних транспортних засоби і втручатися в передачу інформації.
Варто зазначити, що поки мова йде тільки про те, що завдяки відкриттю можна буде, як мінімум, "запеленгувати" положення будь-якого авто.
Крім того, зазначають фахівці, зловмисники теоретично можуть спотворити дані, що передаються, і добитися того, що на панелі приладів загориться датчик несправності системи. У крайньому разі подібне втручання може викликати збій у роботі бортового комп\'ютера.
Примітно, що від масштабних проблем наразі рятує те, що датчики мають дуже короткий час включення (вони передають інформацію не частіше, ніж раз на 60-90 секунд).
За матеріалами: AutoNews.ru
Коментарі
коментарів немає