Провідні світові банки заохочують великі компанії використовувати національну китайську валюту - юань - при здійсненні торгових операцій з Китаєм замість долара США.

З метою залучення суспільної уваги до ідеї заміни валюти розрахунку банки проводять міжнародні рекламні кампанії.

Так, банк HSBC, який нещодавно перемістив штаб-квартиру головного виконавчого директора з Лондона до Гонконгу, а також британський Standard Chartered, почали пропонувати знижки з платежів і інші фінансові послаблення тим компаніям, які переходять на торговельні розрахунки в китайській національній валюті.

"Тепер ми можемо запропонувати клієнтам операції з юанем в багатьох частинах світу. Всі інші великі міжнародні банки прагнуть зробити те ж саме", - зазначив глава відділу з операцій з валютою банку HSBC Кріс Льюїс.

Така найбільша міжнародна корпорація, як Citigroup, яка є одним зі світових лідерів у сфері фінансового обслуговування, і одна з найстаріших і найбільш впливових фінансових компаній на планеті – JPMorgan, також проводять рекламні кампанії в Азії, Європі та США, намагаючись переконати компанії частіше використовувати юань.

Також наміри банків повністю відповідають першочерговим напрямками валютної політики Китаю, що дозволить банкам зайняти вигідне положення в новій галузі валютного ринку, що  швидко розвивається.

Іспанський банк BBVA, який в країні є другим за величиною, також має намір різко збільшити кількість операцій з юанями. Як повідомляє Financial Times, банк зосередить основну увагу на компаніях з Латинської Америки, які постачають товари в Китай.

Рекламні кампанії, знижки з платежів і інші заходи, що вживаються банками, допоможуть Пекіну перевести юань з рангу національної валюти в ранг міжнародного платіжного засобу, поруч з доларом США та євро. Міжнародні компанії вже виявляють величезний інтерес до переведення розрахунків у юань.

Тим часом, за підсумками першого півріччя, обсяг торговельних операцій, оплата з яких здійснювалася в юанях, склав 70,6 млрд юанів ($ 10 млрд), що майже в 20 разів більше показника за той же час минулого року. Однак це порівняно невелика частина в загальному обсязі зовнішньої торгівлі КНР.

Нагадаємо, що уряд Китаю виступив з новою стратегічною ініціативою, що заохочує використання юаня за межами державних кордонів.

Як повідомлялося, уряд КНР дозволить вкладати юані, отримані за кордоном в результаті торговельних операцій або обмінів центральних банків, у міжбанківський ринок облігацій на материковій території Китаю.

За матерiалами: Вести.ru