Операція під назвою "Ні - тіньовим схемам, так - сплаті податків", організована парламентом і урядом у середині червня 2010 року і реалізована через заборону продажу старих автомобілів через товарні біржі, з тріском провалилася.
Як і прогнозувалося, платити більше податків автомобілісти не стали, а від продажу авто - відмовилися. За даними Олега Назаренка, генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), продажі б/в авто скоротилися в чотири рази.
Нагадаємо, на початку червня парламент ухвалив закон про новий порядок роботи товарних бірж, заборонивши їм оформляти продаж старих автомобілів. До цього близько 90% подібних угод проходили саме через біржі, оскільки тут готові були закрити очі на реальну суму угоди, що дозволяло продавцю мінімізувати свої витрати.
Згідно з новим законом продавець автомобіля з пробігом повинен провести експертизу машини і потім сплатити 15% податку на прибуток від зазначеної вартості автомобіля. Приміром, якщо ви продаєте автомобіль за $15 тис., то повинні заплатити податків на суму $2,25 тис.
Втім, якщо ви продаєте автомобіль один раз на рік і оформляєте угоду в нотаріуса, то повинні платити лише 1% від суми угоди. Але ця схема зараз не працює - більшість нотаріусів відмовляються так оформляти купівлю/продаж, оскільки не мають доступу до єдиного реєстру ДАІ і не знають, чи справді власник продає автомобіль перший раз.
Довести, що ви продаєте автомобіль перший раз в календарному році, можна, отримавши відповідну довідку в ДАІ. Але ця схема також не працює! Є варіанти, чому? Правильно, тому, що в ДАІ такі довідки видають дуже неохоче, тільки за окрему плату.
Приймаючи новий закон про товарні біржі, парламентарії говорили про те, що найближчим часом буде прийнятий закон "Про Трейд-ін", який встановить чіткі правила на ринку автомобілів з пробігом. Тому ніяких проблем з ринком б/в авто не буде. Але віз і нині там - народним депутатам зараз не до цього, адже на носі вибори.
За матеріалами: www.kyivpost.com,
Коментарі
коментарів немає