Сьогодні на свою малу батьківщину завітав заслужений журналіст України, секретар Національної спілки журналістів Віктор Набруско. Під час зустрічі з журналістами він висловлював свої міркування з приводу впровадження в нашій державі громадського мовлення. На його думку, сьогодні в нас не забезпечується конституційне право громадян на одержання інформації. «На телеекранах суцільна розважалівка та примітивізм, який тут навіть не виробляють, а закуповують в інших», - прокоментував Набрусов ситуації з телебаченням. За його словами громадське мовлення – це мовлення, яке забезпечує і гарантує інтереси усієї громади: від малюка, до пенсіонера. Сьогодні ж в Україні дуже мало просвітницьких, науково-популярних, та інших якісних передач.

Тим не менш, на запитання про готовність українського суспільства фінансувати якісне громадське телебачення журналіст відповів не впевнено. Він навів приклад Польщі, громадське мовлення якої в минулому році мало великі борги. «Просвітницькими чи релігійними програмами грошей не заробиш», - констатує Набруско. Він вважає, що потрібно шукати маневрів: чи співфінансування державою, чи отримувати гроші за рахунок реклами. Хоча перший варіант якось дуже не співпадає з поняттям громадського мовлення. Та все ж, на думку відомого журналіста такі явища потрібні, тому що вони виховують інтелект нації.

 

ДОВІДКА: Громадське мовлення — різновид телерадіомовлення, що служить суспільству (або громадськості), фінансується ним та є йому підзвітним.

Найкращим набжлиженням до такого вважаються такі принципи, яким повинно відповідати громадське мовлення:

  • універсальне спрямування програм, тобто для всіх громадян в однаковій мірі, незалежно від розміру їхніх доходів або приналежності до якоїсь групи (верстви) суспільства,
  • різноманітність і виваженість змісту, жанрів, груп глядачів та слухачів,
  • дистинктивність — програми громадських мовників відрізняються від програм інших мовників кращою якістю, культурно-збагачуючим змістом та високим рівнем новацій тощо,
  • незалежність мовників від політичного та ринкового тиску