На думку голови Держкомпідприємництва, Михайла Бродського, технічний стан машин повинні перевіряти діагностичні станції, які пройшли атестацію. Якщо несправностей не виявлено, діагностична стація сама видає талон і протокол проходження перевірки технічного стану, а також в електронному вигляді повідомляє про це МВС.

 

Якщо несправності будуть - діагностична станція буде видавати протокол про проходження перевірки і свій висновок. Така схема техогляду запропонована в новому законопроекті, розробленому Держкомпідприємництва.

Вся процедура, відповідно до законопроекту, повинна зніматися на камеру, а записи зберігатися не менше 2,5 роки. Базова плата за проходження перевірки буде регулюватися Кабінетом міністрів відповідно до методики розрахунку вартості послуг з перевірки технічного стану колісних транспортних засобів. Талон ТО повинен видаватися безкоштовно, друкуватися на звичайному папері та не бути папером суворої звітності чи обліку (без голограми).

Законопроектом також передбачено створення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, який об'єднає всі існуючі нині інформаційні бази МВС. Його розпорядником буде Міністерство внутрішніх справ. Дані про проходження перевірки технічного стану до реєстру будуть передаватися безоплатно і доступ до нього буде вільним.

Відповідно до законопроекту, станції діагностики підлягатимуть акредитації. У разі "неправильної" видачі документа про проходження перевірки технічного стану, станції діагностики будуть нести адміністративну відповідальність і за свій рахунок проводити повторну діагностику.

Також передбачається скасування необхідності нотаріально завіреної довіреності на керування авто. Разом з тим, у разі порушення, штрафи буде платити власник машини, а не той, хто був за кермом.

Всі ці нововведення прописані в законопроекті, розробленому Держкомпідприємництва, який відомство передасть до Верховної Ради. Нагадаємо, що дане відомство також лобіює скасування щорічного транспортного збору (податку з власників транспортних засобів), що прописано в проекті Податкового Кодексу.

Податок збережеться тільки при першій реєстрації автомобіля в Україні, що збереже бар'єр для імпорту старих автомобілів. Але автомобілісти будуть платити підвищений акциз на пальне, що, на думку Держкомпідприємництва, дозволить більш рівномірно і справедливо диференціювати податок за принципом: "Хто більше їздить, той більше і платить".

Невідомо, чи буде від цих нововведень "легше дихати" автомобілістам, але в тому, що акредитовані СТО отримають непогане джерело додаткового доходу, сумнівів немає.

 

За матеріалами: Auto consulting.