З обранням Віктора Януковича Президентом України у кабінетах керманичів держави з новим натхненням почали обговорювати необхідність адміністративної реформи, скорочення витрат на утримання органів державної влади та оптимізацію штатів адміністрацій. На виконання доручень Президента про проведення адміністративної реформи голова ОДА Борис Клімчук видав розпорядження, яке забороняє розширення штатних одиниць управлінського апарату райдержадміністрацій.

Загалом намагання оптимізувати структури ОДА і РДА області заслуговують позитивною оцінки, однак до виконання таких завдань потрібно ставитись доволі обережно. Заходи адміністративної реформи не повинні обмежуватись лише скороченням службовців у органах державної влади, а керівникам області та районів потрібно чітко знати відповіді на ряд важливих питань. Зокрема куди влаштувати працівників які залишаться без роботи; як вплинуть скорочення в органах державної влади на якість виконуваних ними завдань; чи не призведе скорочення до збільшення навантаження на працівників, що залишаться працювати за ті ж самі кошти, і як наслідок, і до їхнього добровільного звільнення; чи не призведуть у підсумку такі скорочення до збільшення кількості чиновників в області?

 Зважаючи на значний досвід Бориса Петровича та членів його команди з виконання доручень «з центру», можна спрогнозувати доволі пристойний рівень роботи по даному напрямку в області, однак однозначно стверджувати, що від таких дій буде позитивний ефект та економія бюджетних коштів, не доводиться.

Будь-яка реформа, в тому числі адміністративна, яка передбачає скорочення управлінського апарату вимагає не тільки бажання і волі, але й процедурного забезпечення, якого схоже поки що немає. Так 10 січня Борис Клімчук звинуватив голів Турійської РДА Олександра Дишлюка, Любомльської РДА Олександра Дзядука та Локачинської РДА Володимира Мазурка у невиконанні розпорядження (про скорочення штатів). Як виявилось пізніше, інформація якою користувався голова ОДА звинувачуючи вищезазначених голів РДА, або ж не відповідає дійсності або неправильно проаналізована. Більше того, виявилось що керівники районних адміністрацій навіть при бажанні не можуть зменшити штат за рахунок «декретних» місць, оскільки не виставляючи ці місця на конкурс чиновники будуть порушувати чинне законодавство, що в свою чергу призведе до відповідальності перед державою.

Отож, намагання скоротити штати держадміністрацій для економії державних коштів може перетворитись на чергову популістську акцію з метою сподобатись виборцям. Схоже для столичних високопосадовців головне процес, а не результат та його наслідки для рядових громадян.

 

 

 

 

ЛМГО «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу»