Депутати Луцької міської ради протягом двох днів засідали на сесії міськради, але так і не встигли розглянути усі питання затвердженого порядку денного. Основною причиною такої ситуації стали суперечки між депутатами під час розгляду ряду ключових питань. Тож 5-а сесія Луцької міськради буде продовжена наступного тижня.

 

 «Ласкаво просимо» чи «Стороннім вхід заборонено»?

 

Варто відзначити, що проблем з інформуванням громади міста про скликання сесій міськради у Луцьку ніколи не було. Як тільки міський голова приймав розпорядження про скликання сесії, воно відразу ж вивішувалось на офіційному сайті міської ради, а також поширювалось серед місцевих засобів місцевої інформації. Не стала винятком і сесія скликана наприкінці січня. Відповідно і журналісти, і активні громадяни чітко знали про дату і час проведення сесії, а також основні питання, що виносились на розгляд депутатів.

 

Ніколи не було проблем й з доступом засобів масової інформації до зали де проводились сесії ради. І електронні, і друковані, і інтернет-ЗМІ могли вільно направляти своїх журналістів для висвітлення роботи сесії. Правда приміщення де засідають депутати доволі невелике, тож місць у ньому небагато. Тому міськрада VI скликання у своєму Регламенті запровадила процедуру акредитації для журналістів, хоча практика вже проведених сесій показала, що і неакредитовані представники ЗМІ теж могли вільно відвідувати сесію. Акредитацію ввели лише для того, щоб тісніше співпрацювати із ЗМІ та зокрема надати їм можливість отримати матеріали сесій. Продовжилась з новою радою і добра традиція співпраці із місцевим приватним телеканалом «Аверс», який безкоштовно здійснює пряму трансляцію сесій міськради.

 

Також не було проблем з відвіданням пленарних засідань ради і в простих мешканців міста, оскільки Регламент ради прямо передбачає таку можливість. Правда саме 26 січня мав місце невеликий інцидент, коли охорона ради не захотіла впускати в приміщення, де мала проводитись сесія, велику кількість громадян, що протестували проти виділення поряд з їхніми будинками землі під нову забудову. Охорона мотивувала свої дії тим, що усі люди не помістяться в залі де обмаль місця. Правда згодом конфлікт було вирішено і людей пропустили в будівлю.

 

Транспортне питання не вирішили, до земельних не дійшли

 

Участь у 5-й сесії міської ради взяло 44 депутати (із 50-ти) та міський голова. До порядку денного сесії було включено 155 питань, які були попередньо розглянуті в комісіях ради. Умовно їх усіх можна було розбити на три групи: господарсько-економічні, організаційні та земельні. Серед фінансових питань найважливішими були: про внесення змін до бюджету міста на 2011 рік, про запровадження туристичного збору, про встановлення збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності.

 

З господарських питань дуже жваві дискусії точилися довкола питання про фінансово-економічний стан на Луцькому підприємстві електротранспорту (ЛПЕ), яке перебуває в скрутному становищі. Причин такого стану дві: борги держави перед містом за перевезення пільговиків та неможливість виконувати зобов’язання перед Корпорацією «Богдан» за взяті раніше в лізинг автобуси. Заслухавши інформацію директора підприємства депутати розпочали дискусію про шляхи порятунку комунального підприємства. Зокрема, пропонувалося розділити дане підприємство на дві окремих одиниці (тролейбусне та автобусне) та віддати автобусні маршрути зацікавленим інвесторам. Проте були й думки, що ЛПЕ можна вивести з кризи завдяки ефективнішому менеджменту та погашенню усіх боргів з боку держави. Для детальнішого вивчення цього питання депутати створили тимчасову контрольну комісію.

 

Дуже довго депутати розглядали й питання про створення тимчасової контрольної комісії з вивчення проблемних питань фінансування дошкільних навчальних закладів та про програму фінансування культурно-мистецьких та культурологічних заходів у місті. Через тривалі дискусії що відбувались між депутатами більша частина питань порядку денного в цей день розглянута не була, тому була оголошена перерва до наступного дня.

 

Натомість 27 січня 2011 року депутати попрацювали більш плідно. Так, депутати прийняли ряд Програм, зокрема: підтримки малого підприємництва в місті на 2011-2012 роки, організації рятування людей на водних об’єктах міста у літній період 2011 року, розвитку дорожнього господарства міста на 2010-2014 роки та з благоустрою Луцька на 2011-2012 роки. Оскільки на попередній черговій сесії депутати затвердили нову структуру виконавчих органів міської ради, то на цій сесії вони затвердилинові Положення про управління та відділи міськради. Також було внесено ряд змін до Регламенту ради.

 

Однак і на другий день проведення сесії ради депутати не розглянули усіх питань. Тому знову було прийняте рішення про оголошення перерви в роботі сесії, яка продовжить свою роботу уже наступного тижня. Депутатам залишилось розглянути ще понад 80 земельних питань.

 

Розділяй та володарюй

 

Відзначимо, що 5-а сесія міськради підтвердила деякі припущення, щодо існуючих кількох ліній протистоянь серед депутатського корпусу. Так, протягом двох днів роботи сесії міський голова і депутати не змогли позитивно вирішити питання про обрання ще двох осіб до складу Виконкому ради. Хоча кандидатури на ці місця були вже давно погоджені між міським головою та фракціями, що пропонували своїх однопартійців, зокрема ВО «Батьківщина» і партією «За Україну!». Спочатку міський голова «дав задній хід» домовленостям, вніс 3 кандидатури на два вакантні місця у Виконкомі та запропонував визначити членів Виконкому за допомогою рейтингового голосування. Більшість депутатів заперечили такий спосіб голосування, апелюючи до «мера», що саме він має вибрати дві кандидатури і поставити їх на голосування. В результаті міський голова зняв питання з розгляду. Наступного ж дня сесії міський голова вніс на розгляд ради кандидатуру лише представника ВО «Батьківщина», але тоді вже самі депутати від цієї партії, яких було в два рази менше ніж нараховує фракція, запропонували питання про доукомплектування Виконкому зняти з розгляду. Натомість пропозиція щодо включення у Виконком представника партії «За Україну!» взагалі не була озвучена. Тому питання обрання членів Виконкому прогнозовано буде одним із конфліктних на наступних сесіях, оскільки кожна із згаданих фракцій, і «мер» хочуть в першу чергу вигоди для себе.

 

Серед інших ліній конфлікту: блокування активної діяльності депутата А.Козюри від Нашої України зі сторони фракції ВО «Батьківщина» (відмова включати в контрольні комісії, не підтримка ініціатив депутата); намагання депутата С.Григоренка, обраного за списком ВО «Батьківщина» вибудувати власну публічну лінію поведінки, відмінну від партійної (висунення пропозицій, що суперечать пропозиціям фракції); спроби фракції ВО «Батьківщина» тиснути на менші фракції (внесення змін до Регламенту розроблених саме депутатами їхньої фракції).

 

Зараз у Луцькій міській раді немає чітко оформленої більшості. Є ситуативні союзи різних фракцій під конкретні питання. Крім того, є вже конфлікти і в середині окремих фракцій, що дає можливість міському голові індивідуально домовлятись з депутатами про підтримку саме його рішень.

 

Довідково:

Моніторинг роботи Луцької міської ради та міського голови здійснюється в рамках проекту ГМ ОПОРА з громадського демократичного моніторингу новообраних органів місцевого самоврядування у 15 громадах країни.

 

Михайло Шелеп,

регіональний представник ГМ ОПОРА у Волинській області

mike.shelep@gmail.com, 067-4165086