Погодивши ряд політичних та організаційних питань, міські обранці перейшли до вирішення питань господарських. Найбільш жваві дискусії між депутатами розгорілися під час розгляду питання про фінансово-економічний стан Луцького підприємства електротранспорту, яке перебуває в скрутному становищі. Причин такого стану дві: борги держави перед комунальним підприємством за перевезення пільговиків та неможливість виконувати зобов’язання перед корпорацією «Богдан», за взяті раніше в лізинг автобуси. За інформацією директора ЛПЕ Володимира Пуца, борг за лізинговими платежами становить близько п’яти мільйонів гривень, а разом з пенею за прострочення – біля дев’яти. Наразі підприємство має у своєму парку 49 автобусів, з них 46 - взяті у лізинг у 2007 році.

Що робити з КП «Луцьке підприємство електротранспорту» та його боргами депутати вирішували понад півдня. Зокрема, пропонувалося розділити дане підприємство на дві окремі одиниці (тролейбусне та автобусне) та перевести лізинговий борг по автобусах на третіх осіб. Були також думки, що ЛПЕ можна вивести з кризи завдяки ефективнішому менеджменту та погашенню всіх боргів з боку держави.

Чимало претензій звучало до Луцького автозаводу, який не виконує умови договору і відмовляються обслуговувати взяті у лізинг автобуси. Окрім того, з п’яти тролейбусів, моделі Богдан Е231 Луцького автозаводу, в експлуатації знаходиться лише один. Інші чотири пройшли від 70 до 152 тисяч кілометрів і через недосконалість конструкції вибули з експлуатації. Депутати висловили пропозицію заслухати на наступній сесії представників заводу з цього питання. Очевидно останні також повинні нести відповідальність за якість продукції, яку поставляють своєму ж місту

Для детальнішого вивчення цього питання депутати створили тимчасову контрольну комісію. На наступну сесію члени комісії повинні внести свої пропозиції щодо подальшої долі Луцького підприємства електротранспорту.

Якщо розібратися в ситуації глибше, то на сьогоднішній день при умові повних розрахунків держави перед КП за пільгові перевезення, тролейбуси не будуть збитковими. Тож проблемою для ЛПЕ та міста залишаються взяті у лізинг автобуси. Найбільш ймовірно, що їх невдовзі віддадуть зацікавленим інвесторам. Такий варіант означає, що «третя особа», беручи на себе борги, зможе користуватись транспортом і наявними маршрутами ЛПЕ. А як відомо, міські автобусні маршрути №№ 15, 15А, 9 та 9А навіть при тарифі у 1,5 грн. є найприбутковішими в місті. Тож результати такого рішення цілком можуть задовольнити обидві сторони: місто позбудеться мільйонних боргів, зацікавлені особи отримає найвигідніші маршрути в місті. Разом з тим, очевидно, будуть і незадоволені. Це певні депутати міської ради, які мають інтерес до підприємства та водії комунальних автобусів, чиї прибутки можуть суттєво скоротитись.

 

ЛМГО «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу»