Цей тиждень в Луцькій міській раді був багатий на різного роду заходи - сесія, засідання виконкому, наради.Інколи навіть виникало питання – коли ж місцеві чиновники ще встигають виконувати свою поточну роботу? Про те, як завершилась сесія міськради та які питання розглядав виконавчий комітет ради – у журналістському репортажі.

 

Землю ділити – не програми розвитку розробляти

В попередньому репортажі (http://www.opora.org.ua/news.php?id=903) ОПОРА повідомляла про те, що за два дні роботи 5-ї сесії міської ради депутати не змогли розглянути усі питання порядку денного. Тому, у понеділок, 31 січня, депутати зібралися на третє пленарне засідання сесії. На цей день було заплановано розгляд лише земельних питань. І що цікаво: більш як 80 земельних питань депутати міськради розглянули за менш як чотири години, тоді як 70 інших питань порядку денного міські обранці розглядали аж два дні. В цей день депутати працювали злагоджено. Невеликі дискусії виникли лише під час розгляду питання про «Про передачу у власність громадянам міста земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та надання в оренду». Натомість усі інші питання депутати підтримали практично без обговорення.

Тепер громаді міста слід чекати на офіційне оприлюднення усіх прийнятих сесією міськради рішень, яке повинно відбутися шляхом їх розміщення в двадцятиденний термін на веб-сайті міської ради - http://www.lutsk.ua/.

Правда було б непогано, коли б разом із текстом рішень ради додавались і результати поіменного голосування депутатів. Адже таким чином мешканці міста зможуть перевірити, як їхні депутати-мажоритарники та представники партій дотримуються своїх передвиборчих обіцянок та хто як голосує за спірні питання.

 

Чим живе місто Луцьк?

У четвер, 3 лютого відбулося чергове засідання виконавчого комітету Луцької міської ради, на порядок денний якого було винесено 37 питань. Ще кілька питань було включено додатково вже під час засідання.

Члени виконкому детально вивчили питання «Про підсумки роботи галузі охорони здоров’я міста у 2010 році та завдання на 2011 рік» по якому заслухали виступи начальника профільного управління та керівників медичних закладів Луцька. В рішенні, яке було прийняте за розглядом цього питання, виконком рекомендував активізувати роботу із залучення працюючих громадян в члени громадського об'єднання «Допоможемо собі» та підтримав ідею винесення на сесію проект рішення про те, щоб кошти від оренди приміщень медичних установ залишались на місці і використовувалися ними на поліпшення їх матеріально-технічної бази.

Також більш детально члени виконкому зупинились на питанні «Про реєстрацію об’єднань співвласників багатоквартирних будинків». За інформацією заступника директора департаменту ЖКГ Луцької міської ради на сьогодні в місті діє 83 ОСББ, і якщо держава належним чином буде фінансувати відповідні програми то в цьому році таких об’єднань можуть створити ще близько 50.

Під час розгляду питання «Про режим роботи окремих об’єктів торгівлі, сфери послуг та закладів ресторанного господарства» члени виконкому затвердили перелік із 80 об’єктів торгівлі, яким було дозволено цілодобову торгівлю. Однак разом з тим виконкомом було прийняте рішення про заборону закладам торгівлі з цілодобовим режимом роботи з 1 березня цього року в часовий проміжок з 23-ї години вечора до 8-ї ранку продавати алкогольні та слабоалкогольні напої. В такий спосіб члени виконкому продовжили розпочату раніше кампанію з формування в суспільстві здорового способу життя, адже раніше вже було прийняте рішення про заборону продажу алкогольних і слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів на територіях, що знаходяться в радіусі 100 метрів від межі території загальноосвітнього навчального закладу.

Інші питання порядку денного члени виконкому затвердили без обговорення.

 

Важка праця у членів виконкому – не піднімаючи рук голосувати. Зате можна прогулювати …

Слід відмітити дуже спокійну і одностайну позицію членів виконкому по всіх, за єдиним винятком, питаннях. Міський голова і інші члени виконавчого комітету настільки вже розуміють один одного, що навіть не проводять голосування! Рішення приймаються шляхом погодження. А саме: міський голова лише запитує по кожному питанню порядку денного: «Чи є заперечення?. Ні, отже всі за».

Також майже не проводилось інформування відповідальних працівників міськради по кожному питанню. А оскільки в складі виконкому, крім міського голови та його заступників, є керівник луцьких міліціонерів та ряд підприємців, які не володіють достатньою інформацією про життєдіяльність міста, тому фактично вони голосували всліпу за пропоновані їм рішення. Така швидка процедура розгляду питань дозволила завершити роботу за 3 години.

Інша сторона діяльності виконкому – критична кількість членів виконавчого комітету, які брали участь в його засіданні. Так, склад виконкому, затверджений міською радою в кількості 13 осіб. Але досі, через непорозуміння між міським головою та депутатами, вакантними залишаються два місця в виконкомі. Натомість серед інших 11 членів виконкому є прогульники. Наприклад, у засіданні виконкому 3 лютого брали участь лише семеро осіб, що є гранично допустимою кількістю. І поки рішення приймались одностайно - проблем не було. Та коли один із членів виконкому не захотів підтримати проект рішення (про погодження режиму роботи нічного клубу «Чері» до 04:00) – виконком через брак голосів змушений був перенести розгляд питання на наступне засідання. Таким чином відсутність хоча б одного члена виконкому, або ж наявність окремої позиції, могло зірвати роботу виконавчого комітету. А тому міському голові слід невідкладно подумати над засобами дисциплінування членів виконкому, або ж налагоджувати зв'язок із депутатами і домовлятися про введення до виконкому ще двох осіб.

 

Михайло Шелеп,

регіональний представник ГМ ОПОРА у Волинській області

[email protected], 067-4165086

 

Довідково:

Моніторинг роботи Луцької міської ради та міського голови здійснюється в рамках проекту ГМ ОПОРА з громадського демократичного моніторингу новообраних органів місцевого самоврядування у 15 громадах країни.