Сьогодні, 14 лютого відбулася нарада з питань визначення
концепції реконструкції залізничного вокзалу міста Луцька.
Луцький вокзал збудований у 1959 році. На розгляд голови облдержадміністрації Бориса Клімчука та його першого заступника Олександра Башкаленка, Луцького міського голови Миколаи Романюка, заступника голови облради Юрія Лобача , начальника станції «Луцьк» Львівської залізниці Алігейдара Багірова, головного інженера Львівської залізниці Володимира Кисельова волинські архітектори запропонували 4 проекти покращенню стану Луцького вокзалу.
Першим свій проект представив архітектор та член Спілки архітекторів України - Олександр Балан. До слова, саме його проект найбільше сподобався Луцькому міському голові Миколі Романюку та голові Волинської ОДА Борису Клімчуку.
Проект Олександра Балана базується на використанні старого приміщення вокзалу. Основні засади реконструкції, на думку архітектора в тому, щоб добудувати надземний перехід, облаштувати його ескалаторами та ліфтами, підйомниками, зручними для людей з обмеженими можливостями.
Одна із важливих позицій концепції в тому аби розділити вокзал, щоб на одній стороні був приміський рух потягів, на іншій – міжміський.
Не забув Олександр Балан врахувати і комерційну вигоду вокзалу, зокрема, запропонував створити ресторан, розважальні заклади, майданчик для посадки гелікоптера, та побудувати криту автостоянку навпроти торгового центру «Ювант».
Другий проект представив колишній головний архітектор Луцька Георгій Шевчук. Він запропонував взяти за основу транспортний вузол Волині.
Шевчук наголосив на тому, що основний вокзал, все ж таки знаходиться у Ківерцях, а у Луцьку він більше виконує функцію додаткового. Тому одна із пропозицій Шевчука - перенести основний вокзал у місто Ківерці.
Третім запропонував проект розбудови Луцького вокзалу - Андрій Бідзіля. Головна концепція його проекту - побудувати підземний перехід. На місці ринку «Привіз» запропонував створити торговий комплекс, а на території, колишнього елеватору «Хлібопродуктів» – розважальний комплекс з аквапарком.
Останнім свою концепцію реконструкції вокзалу представив - архітектор Василь Дузь-Крятченко. За його словами – вокзал – це єдина будівля в Луцьку до якої веде лише 1 вулиця.
Архітектор зазначив, що поновлення вокзалу вкрай необхідне. Можна лишити лише 3 стіни, все решта будувати заново. Потрібно також створити конкорс ( розподільний зал для пасажирів у великих громадських спорудах, наприклад, вокзалах, станціях метрополітену).
Василь Дузь-Крятченко запропонував забрати у людей будинки, що на протилежній стороні вокзалу, а побудувати там стоянку, або павільйон. Основний перон залишити, але добудувати ще 1, щоб від нього зробити коротенький підземний вихід на 2 платформу.
За проектом архітектора – на конкорсі створити зал очікування.
«Вокзал стане громадсько-пасажирським комплексом», - сказав Дузь-Крятченко.
Головний інженер Львівської залізниці Володимир Кисельов наголосив, що йому не важливо, який проект візьмуть за основу, яку концепцію визнають кращою, адже для нього підходящими є всі варіанти. Вибирати – лучанам. Він готовий співпрацювати з інвесторами, аби Луцьк став хорошим транспортний вузлом.
Борис Клімчук доручив «опіку» над реконструкцією вокзалу Головному інженеру Львівської залізниці Володимиру Кисельову та Луцькому міському голові - Миколі Романюку.
Коментарі
коментарів немає